Zobrazit minimální záznam

Diagnostic institution: yer or no? The influence of institutionausation on the character of the development of adolescents
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorVostrovská, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-04-19T10:19:00Z
dc.date.available2017-04-19T10:19:00Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21361
dc.description.abstractHlavní myšlenkou mé Diplomové práce je pokusit se zodpovědět otázku: nakolik splňuje Diagnostický ústav pro mládež v Praze, Hodkovičkách (dále jen DÚM) funkce, které mu ukládá zákon, potažmo zda v tomto zařízení dochází u klientek k rozvoji jejich osobnosti. Pokouším se z pozice bývalého nočního vychovatele poukázat na klady a zápory tohoto zařízení a nabídnout vlastní úvahy o změnách v oblasti efektivity práce s klientkami. Práce má dvě části - první, teoretickou, kde jednak specifikuji funkce diagnostického ústavu, roli vychovatele, typ osobností klientek a zároveň přibližuji funkce rodiny, nevhodné výchovné styly v rodině, osobnost a možnosti jejího rozvoje. Druhá část práce představuje výzkumnou sondu, ve které se pokouším na bázi hypotéz ověřit první čtyři základní funkce DÚM, jak je popisuje zákon. Klíčová slova (viz níže uvedená) jsou vždy podložena výkladem z odborné literatury. Součástí práce jsou přílohy (dotazník určený klientkám ve věci výzkumné sondy, hlavní principy a činnosti DÚM aj.) a bibliografie dle platných standardů. V souladu s morálním kodexem neuvádím osobní údaje klientek.cs_CZ
dc.description.abstractThe principle theme of my thesis is an attempt at answering the question: To what extent does the Institution for Adolescents at Hodkovičky, Prague, fulfil provisions of applicable legislation, and whether the institution contributes to the development of the personalities of clients. From my previous experience as a night carer in this institution, I attempt to appraise the accomplishments and weaknesses of the institution, offering my opinions relating to potential changes in the area of effectiveness of work with clients. This thesis consists of two parts - a theoretical part in which is, amongst other things, specified the function of the institution, the role of the carer and types of client personality. At the same time it acquaints the reader with the function of the family and inappropriate styles of up-bringing and education, personalities and the possibilities of their development. The second part of my work introduces sample research during which I attempt, on the basis of hypothesis, to verify the main four functions of the institution as prescribed by legislation. Keywords (as described below) are those referred to in professional literature. Annexed to this work are attachments (questionnaires intended for use with clients for the purposes of sample research and the main principles of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostický ústav: ano, či ne? Vliv ústavní výchovy na rozvoj osobnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76755
dc.title.translatedDiagnostic institution: yer or no? The influence of institutionausation on the character of the development of adolescentsen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001230328
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavní myšlenkou mé Diplomové práce je pokusit se zodpovědět otázku: nakolik splňuje Diagnostický ústav pro mládež v Praze, Hodkovičkách (dále jen DÚM) funkce, které mu ukládá zákon, potažmo zda v tomto zařízení dochází u klientek k rozvoji jejich osobnosti. Pokouším se z pozice bývalého nočního vychovatele poukázat na klady a zápory tohoto zařízení a nabídnout vlastní úvahy o změnách v oblasti efektivity práce s klientkami. Práce má dvě části - první, teoretickou, kde jednak specifikuji funkce diagnostického ústavu, roli vychovatele, typ osobností klientek a zároveň přibližuji funkce rodiny, nevhodné výchovné styly v rodině, osobnost a možnosti jejího rozvoje. Druhá část práce představuje výzkumnou sondu, ve které se pokouším na bázi hypotéz ověřit první čtyři základní funkce DÚM, jak je popisuje zákon. Klíčová slova (viz níže uvedená) jsou vždy podložena výkladem z odborné literatury. Součástí práce jsou přílohy (dotazník určený klientkám ve věci výzkumné sondy, hlavní principy a činnosti DÚM aj.) a bibliografie dle platných standardů. V souladu s morálním kodexem neuvádím osobní údaje klientek.cs_CZ
uk.abstract.enThe principle theme of my thesis is an attempt at answering the question: To what extent does the Institution for Adolescents at Hodkovičky, Prague, fulfil provisions of applicable legislation, and whether the institution contributes to the development of the personalities of clients. From my previous experience as a night carer in this institution, I attempt to appraise the accomplishments and weaknesses of the institution, offering my opinions relating to potential changes in the area of effectiveness of work with clients. This thesis consists of two parts - a theoretical part in which is, amongst other things, specified the function of the institution, the role of the carer and types of client personality. At the same time it acquaints the reader with the function of the family and inappropriate styles of up-bringing and education, personalities and the possibilities of their development. The second part of my work introduces sample research during which I attempt, on the basis of hypothesis, to verify the main four functions of the institution as prescribed by legislation. Keywords (as described below) are those referred to in professional literature. Annexed to this work are attachments (questionnaires intended for use with clients for the purposes of sample research and the main principles of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012303280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV