Asertivita jako prostředek zvládání stresu v učitelském povolání
Asertivity as a means of coping with stress in the teaching profession
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21367Identifikátory
SIS: 84604
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelikán, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce pojednává o sociálních i individuálních kontextech problematiky zátěže a stresu v rámci učitelského povolání. Nahlíží na teoretické možnosti asertivity, jako jedné ze sociálních dovedností učitele, při zvládání obtížných situací, pramenících z neadekvátního sebepojetí a sebehodnocení učitele či komplikovaných vztahů mezi subjekty v rámci pedagogické interakce.
Diploma thesis deals with the social and individual contexts of burden and stress problems in the teaching profession. It views the theoretical opportunities by means of assertiveness as one of the teachers' social skills, in managing difficult situations arising from an inadequate self-understanding and teachers' self-assessment or the complex relations among entities in the teaching interaction.