dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Nováková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T11:52:14Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T11:52:14Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21599 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Individuální odchylky ve vnímání konfigurací objektů při určování jejich počtu". Diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hraje konfigurace v předškolním věku, jakým způsobem děti konfigurace tvoří. Byly sledovány konfigurace šesti puntíků. Způsob vytváření konfigurací byl ponechán na dětech. Teoretická část se zabývá především vývojem poznávacích procesů a utvářením pojmotvorného procesu k číslu u předškolních dětí. Na teoretickou část navazuje experiment, který byl realizován u 99 pěti a šestiletých dětí na dvou vzorcích. Diplomová práce vymezuje nejen konfigurace, odkrývá použité strategie tvorby a práci dětí dává do souvislostí s pojmotvorným procesem čísla 6. Klíčová slova: předškolní dítě, pojem číslo, model čísla, vnímání, konfigurace, určování počtu objektů, strategie řešení problémů | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis is based on the bachelor thesis "Individual déviations in the perception of configurations of objects when detennining their number". The diploma thesis deals with the role played by configurations in pre-school age, i.e. how children create such configurations. Subject to monitoring were configurations of six small spot. The manner of creating the configurations was left to the children. The theoretical part focuses mainly on the évolution of cognitive processes and on the création of concept-fonning process relating to numerals in the case of pre-school children. The theoretical part is followed by a description of an experiment conducted on two samples of 99 five- to six-year children. The diploma thesis not only defines configurations, but also reveals the création stratégies and relates the children's work with the concept-forming process of number 6. Key words: pre-schooler, number concept, number model, perception, configuration, determining object numbers, stratégy for problém solution | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Role konfigurace objektů při určování jejich počtu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-01-19 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 79725 | |
dc.title.translated | The Role of the Configuration of Objects When Determining Their Number | en_US |
dc.contributor.referee | Dvořák, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001202178 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Individuální odchylky ve vnímání konfigurací objektů při určování jejich počtu". Diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hraje konfigurace v předškolním věku, jakým způsobem děti konfigurace tvoří. Byly sledovány konfigurace šesti puntíků. Způsob vytváření konfigurací byl ponechán na dětech. Teoretická část se zabývá především vývojem poznávacích procesů a utvářením pojmotvorného procesu k číslu u předškolních dětí. Na teoretickou část navazuje experiment, který byl realizován u 99 pěti a šestiletých dětí na dvou vzorcích. Diplomová práce vymezuje nejen konfigurace, odkrývá použité strategie tvorby a práci dětí dává do souvislostí s pojmotvorným procesem čísla 6. Klíčová slova: předškolní dítě, pojem číslo, model čísla, vnímání, konfigurace, určování počtu objektů, strategie řešení problémů | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis is based on the bachelor thesis "Individual déviations in the perception of configurations of objects when detennining their number". The diploma thesis deals with the role played by configurations in pre-school age, i.e. how children create such configurations. Subject to monitoring were configurations of six small spot. The manner of creating the configurations was left to the children. The theoretical part focuses mainly on the évolution of cognitive processes and on the création of concept-fonning process relating to numerals in the case of pre-school children. The theoretical part is followed by a description of an experiment conducted on two samples of 99 five- to six-year children. The diploma thesis not only defines configurations, but also reveals the création stratégies and relates the children's work with the concept-forming process of number 6. Key words: pre-schooler, number concept, number model, perception, configuration, determining object numbers, stratégy for problém solution | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012021780106986 | |