Zobrazit minimální záznam

The Role of the Configuration of Objects When Determining Their Number
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorNováková, Alena
dc.date.accessioned2017-04-19T11:52:14Z
dc.date.available2017-04-19T11:52:14Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21599
dc.description.abstractDiplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Individuální odchylky ve vnímání konfigurací objektů při určování jejich počtu". Diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hraje konfigurace v předškolním věku, jakým způsobem děti konfigurace tvoří. Byly sledovány konfigurace šesti puntíků. Způsob vytváření konfigurací byl ponechán na dětech. Teoretická část se zabývá především vývojem poznávacích procesů a utvářením pojmotvorného procesu k číslu u předškolních dětí. Na teoretickou část navazuje experiment, který byl realizován u 99 pěti a šestiletých dětí na dvou vzorcích. Diplomová práce vymezuje nejen konfigurace, odkrývá použité strategie tvorby a práci dětí dává do souvislostí s pojmotvorným procesem čísla 6. Klíčová slova: předškolní dítě, pojem číslo, model čísla, vnímání, konfigurace, určování počtu objektů, strategie řešení problémůcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is based on the bachelor thesis "Individual déviations in the perception of configurations of objects when detennining their number". The diploma thesis deals with the role played by configurations in pre-school age, i.e. how children create such configurations. Subject to monitoring were configurations of six small spot. The manner of creating the configurations was left to the children. The theoretical part focuses mainly on the évolution of cognitive processes and on the création of concept-fonning process relating to numerals in the case of pre-school children. The theoretical part is followed by a description of an experiment conducted on two samples of 99 five- to six-year children. The diploma thesis not only defines configurations, but also reveals the création stratégies and relates the children's work with the concept-forming process of number 6. Key words: pre-schooler, number concept, number model, perception, configuration, determining object numbers, stratégy for problém solutionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRole konfigurace objektů při určování jejich počtucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79725
dc.title.translatedThe Role of the Configuration of Objects When Determining Their Numberen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Petr
dc.identifier.aleph001202178
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Individuální odchylky ve vnímání konfigurací objektů při určování jejich počtu". Diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hraje konfigurace v předškolním věku, jakým způsobem děti konfigurace tvoří. Byly sledovány konfigurace šesti puntíků. Způsob vytváření konfigurací byl ponechán na dětech. Teoretická část se zabývá především vývojem poznávacích procesů a utvářením pojmotvorného procesu k číslu u předškolních dětí. Na teoretickou část navazuje experiment, který byl realizován u 99 pěti a šestiletých dětí na dvou vzorcích. Diplomová práce vymezuje nejen konfigurace, odkrývá použité strategie tvorby a práci dětí dává do souvislostí s pojmotvorným procesem čísla 6. Klíčová slova: předškolní dítě, pojem číslo, model čísla, vnímání, konfigurace, určování počtu objektů, strategie řešení problémůcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is based on the bachelor thesis "Individual déviations in the perception of configurations of objects when detennining their number". The diploma thesis deals with the role played by configurations in pre-school age, i.e. how children create such configurations. Subject to monitoring were configurations of six small spot. The manner of creating the configurations was left to the children. The theoretical part focuses mainly on the évolution of cognitive processes and on the création of concept-fonning process relating to numerals in the case of pre-school children. The theoretical part is followed by a description of an experiment conducted on two samples of 99 five- to six-year children. The diploma thesis not only defines configurations, but also reveals the création stratégies and relates the children's work with the concept-forming process of number 6. Key words: pre-schooler, number concept, number model, perception, configuration, determining object numbers, stratégy for problém solutionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012021780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV