dc.contributor.advisor | Černochová, Miroslava | |
dc.creator | Ovsenák, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T11:52:29Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T11:52:29Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21600 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Podpora učení žáků s využitím Moodle ve výuce učiva o ICT | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-02 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 73218 | |
dc.title.translated | Student learning support based on Moodle in teaching about ICT | en_US |
dc.contributor.referee | Mudrák, David | |
dc.identifier.aleph | 001182051 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011820510106986 | |