Jan Amos Komenský a jeho odkaz současnému českému evangelickému školství
Johannes Amos Comenius and His Legacy to the Contemporary Czech Protestant Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21777Identifikátory
SIS: 74805
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce se zabývá odkazem Jana Amose Komenského pro dnešní evangelické školství; snaží se poukázat na nadčasovost Komenského myšlenek, jeho pedagogických zásad, metod a principů. Církevní školy, kde by v první řadě měly být tyto myšlenky realizovány, mají své místo v systému českého školství a poskytují bezpečné prostředí pro děti z věřících rodin. Dějiny církevního školství v Čechách a na Moravě poukazují na jejich historickou zakotvenost a jejich význam, jež mají svým hodnotovým zaměřením pro celou společnost. Jan Amos Komenský, didaktické principy, církevní školství, školská legislativa, historie, současnost.
The thesis deals with the legacy of Johannes Amos Comenius for the contemporary protestant education; it tries to pinpoint the timelessness of Comenius' thoughts, his pedagogical rules, methods and principles. The religious schools, where these thoughts should be practiced in the first place, have their position in the system of Czech education and provide safe surroundings for children coming from religious families. The history of religious education in Czech and Moravia points to its historical anchors and meaning of its value system for the whole society. Johannes Amos Comenius, didactical principles, religious education, school legislation, history and present.