Zobrazit minimální záznam

Johannes Amos Comenius and His Legacy to the Contemporary Czech Protestant Schools
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorPodoláková, Dagmar
dc.date.accessioned2017-04-19T12:38:54Z
dc.date.available2017-04-19T12:38:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21777
dc.description.abstractPráce se zabývá odkazem Jana Amose Komenského pro dnešní evangelické školství; snaží se poukázat na nadčasovost Komenského myšlenek, jeho pedagogických zásad, metod a principů. Církevní školy, kde by v první řadě měly být tyto myšlenky realizovány, mají své místo v systému českého školství a poskytují bezpečné prostředí pro děti z věřících rodin. Dějiny církevního školství v Čechách a na Moravě poukazují na jejich historickou zakotvenost a jejich význam, jež mají svým hodnotovým zaměřením pro celou společnost. Jan Amos Komenský, didaktické principy, církevní školství, školská legislativa, historie, současnost.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the legacy of Johannes Amos Comenius for the contemporary protestant education; it tries to pinpoint the timelessness of Comenius' thoughts, his pedagogical rules, methods and principles. The religious schools, where these thoughts should be practiced in the first place, have their position in the system of Czech education and provide safe surroundings for children coming from religious families. The history of religious education in Czech and Moravia points to its historical anchors and meaning of its value system for the whole society. Johannes Amos Comenius, didactical principles, religious education, school legislation, history and present.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJan Amos Komenský a jeho odkaz současnému českému evangelickému školstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74805
dc.title.translatedJohannes Amos Comenius and His Legacy to the Contemporary Czech Protestant Schoolsen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001136755
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá odkazem Jana Amose Komenského pro dnešní evangelické školství; snaží se poukázat na nadčasovost Komenského myšlenek, jeho pedagogických zásad, metod a principů. Církevní školy, kde by v první řadě měly být tyto myšlenky realizovány, mají své místo v systému českého školství a poskytují bezpečné prostředí pro děti z věřících rodin. Dějiny církevního školství v Čechách a na Moravě poukazují na jejich historickou zakotvenost a jejich význam, jež mají svým hodnotovým zaměřením pro celou společnost. Jan Amos Komenský, didaktické principy, církevní školství, školská legislativa, historie, současnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the legacy of Johannes Amos Comenius for the contemporary protestant education; it tries to pinpoint the timelessness of Comenius' thoughts, his pedagogical rules, methods and principles. The religious schools, where these thoughts should be practiced in the first place, have their position in the system of Czech education and provide safe surroundings for children coming from religious families. The history of religious education in Czech and Moravia points to its historical anchors and meaning of its value system for the whole society. Johannes Amos Comenius, didactical principles, religious education, school legislation, history and present.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011367550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV