Zobrazit minimální záznam

Chicane at elementary schools
dc.contributor.advisorArnoldová, Anna
dc.creatorHoryna, Jan
dc.date.accessioned2017-04-19T13:00:45Z
dc.date.available2017-04-19T13:00:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21864
dc.description.abstractDiplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "Chicane at elementary schools" deals with problems of chicane, defines it as a social pathological phenomenon. Thesis is primary focused on its occurrence at the primary and low secondary part of school educational system. The forepart attends to definition of chicane, tries to improve orientation in this issue for better work with it. It mentions a view of our society, view of justice, and also view of Ministry of Education. It's focused on context with conception of chicane, mentions its parttakers, tries to define and specify aggressors and victims. Thesis tries to illustrate forms of chicane, some examples and also new forms which are highly up to date. On the other hand, it adverts to historical context of chicane in our society. I remind parts of adults in this issue and focuse on prevention and its importance. Next part is devoted to some examples of prevention, I tried to show, how program of primary prevention works. The next part consists of my analysis of primary school children's view of chicane and next I am trying to verify hypothesis by research using questionaries which was realized on second degree of elementary school.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleŠikana na základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-17
dc.description.departmentHTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId694
dc.title.translatedChicane at elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph001564472
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie - psychosociální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology and Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "Chicane at elementary schools" deals with problems of chicane, defines it as a social pathological phenomenon. Thesis is primary focused on its occurrence at the primary and low secondary part of school educational system. The forepart attends to definition of chicane, tries to improve orientation in this issue for better work with it. It mentions a view of our society, view of justice, and also view of Ministry of Education. It's focused on context with conception of chicane, mentions its parttakers, tries to define and specify aggressors and victims. Thesis tries to illustrate forms of chicane, some examples and also new forms which are highly up to date. On the other hand, it adverts to historical context of chicane in our society. I remind parts of adults in this issue and focuse on prevention and its importance. Next part is devoted to some examples of prevention, I tried to show, how program of primary prevention works. The next part consists of my analysis of primary school children's view of chicane and next I am trying to verify hypothesis by research using questionaries which was realized on second degree of elementary school.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějincs_CZ
dc.identifier.lisID990015644720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV