Zobrazit minimální záznam

The Issues of the school performance assessment
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorNovotná, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-19T13:03:35Z
dc.date.available2017-04-19T13:03:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21875
dc.description.abstractDiplomová práce "Problémy hodnocení školního výkonu" vymezuje školní hodnocení s ohledem na aktuálně platné právní dokumenty v rámci České republiky. Práce přináší informace o možných formách a metodách hodnocení výkonu žáka. Je zde kladen důraz na problematiku známkování a širšího slovního hodnocení a zásady hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednává o častých potížích s hodnocením, zvláště o potížích s objektivitou. Je zde popsána i celá řada psychologicky podmíněných zkreslení, která vstupují do procesu hodnocení a ovlivňují rozhodování učitele. V závěru práce jsou uvedeny inspirativní přístupy ke školnímu hodnocení v některých evropských zemích. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření na základních školách. Pomocí dotazníků je mapována současná situace, nejčastěji využívané metody a styly hodnocení a obecné potíže s hodnocením.cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this thesis 'The Issues of the School Performance Assessment' is to define school assessment with regard to the currently valid legal documents of the Czech Republic. The thesis informs about diverse school assessment forms and methods. The theoretical part puts emphasis on traditional classification and oral assessment as well as principles of assessing pupils with special educational needs. The paper also presents frequent assessment difficulties such as how to secure objective assessment. A number of psychologically determined distortions that affect assessment and teacher's decision making are taken into account, as well. The final part of the thesis proposes inspirational approaches to school performance assessment implemented in other European countries. The paper includes research carried out at secondary school. Questionnaires used in the research indicate the current situation, the most commonly used assessment methods and styles as well as some general assessment problems.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleProblémy hodnocení školního výkonucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-21
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69354
dc.title.translatedThe Issues of the school performance assessmenten_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph001565825
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Problémy hodnocení školního výkonu" vymezuje školní hodnocení s ohledem na aktuálně platné právní dokumenty v rámci České republiky. Práce přináší informace o možných formách a metodách hodnocení výkonu žáka. Je zde kladen důraz na problematiku známkování a širšího slovního hodnocení a zásady hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednává o častých potížích s hodnocením, zvláště o potížích s objektivitou. Je zde popsána i celá řada psychologicky podmíněných zkreslení, která vstupují do procesu hodnocení a ovlivňují rozhodování učitele. V závěru práce jsou uvedeny inspirativní přístupy ke školnímu hodnocení v některých evropských zemích. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření na základních školách. Pomocí dotazníků je mapována současná situace, nejčastěji využívané metody a styly hodnocení a obecné potíže s hodnocením.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis 'The Issues of the School Performance Assessment' is to define school assessment with regard to the currently valid legal documents of the Czech Republic. The thesis informs about diverse school assessment forms and methods. The theoretical part puts emphasis on traditional classification and oral assessment as well as principles of assessing pupils with special educational needs. The paper also presents frequent assessment difficulties such as how to secure objective assessment. A number of psychologically determined distortions that affect assessment and teacher's decision making are taken into account, as well. The final part of the thesis proposes inspirational approaches to school performance assessment implemented in other European countries. The paper includes research carried out at secondary school. Questionnaires used in the research indicate the current situation, the most commonly used assessment methods and styles as well as some general assessment problems.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990015658250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV