Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy
Problematics of three-year old children adaptation to kindergartens
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22022Identifikátory
SIS: 84520
Kolekce
- Kvalifikační práce [19218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu.
The diploma thesis refers to a specific question of a kindergarten adaptation of three-year old children. The theoretical part covers the characteristics of a three-year old child from the point of view if his/her development level, necessaries of life, socialization, and psychic stability, and studies the coherence between the above-mentioned characteristics and the child's adaptation to a kindergarten. The practice-oriented part maps the most common problems with adaptation of three-year old children and compares the level of successful adaptation of three-year old children in homogenous and heterogeneous classes. Furthermore, this part studies also the interval of child's adaptation to his/her family, mainly the organizational and relationship changes. In the conclusion, the reasoning about possibilities of further use of this study for kindergarten teachers takes place.