dc.contributor.advisor | Koťátková, Soňa | |
dc.creator | Benešová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:40:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:40:53Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22022 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis refers to a specific question of a kindergarten adaptation of three-year old children. The theoretical part covers the characteristics of a three-year old child from the point of view if his/her development level, necessaries of life, socialization, and psychic stability, and studies the coherence between the above-mentioned characteristics and the child's adaptation to a kindergarten. The practice-oriented part maps the most common problems with adaptation of three-year old children and compares the level of successful adaptation of three-year old children in homogenous and heterogeneous classes. Furthermore, this part studies also the interval of child's adaptation to his/her family, mainly the organizational and relationship changes. In the conclusion, the reasoning about possibilities of further use of this study for kindergarten teachers takes place. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problematika adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 84520 | |
dc.title.translated | Problematics of three-year old children adaptation to kindergartens | en_US |
dc.contributor.referee | Havlová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001376869 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o specifické problematice adaptace tříletých dětí na vstup do mateřské školy. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku tříletého dítěte z hlediska jeho stupně vývoje, životních potřeb, principu socializace a psychické odolnosti a souvislosti těchto faktorů s procesem adaptace dítěte na vstup do mateřské školy. Praktická část se zaměřuje na zmapování nejčastějších adaptačních obtíží tříletých dětí a na porovnání úspěšnosti adaptace tříletých ve skupině věkově smíšené a věkově stejnorodé. Dále zkoumá vliv adaptačního období na rodinu dítěte z hlediska organizačního a vztahového. Závěr je věnován možnému praktickému využití výsledků šetření pro další práci učitelky mateřské školy z hlediska zkvalitnění adaptačního procesu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis refers to a specific question of a kindergarten adaptation of three-year old children. The theoretical part covers the characteristics of a three-year old child from the point of view if his/her development level, necessaries of life, socialization, and psychic stability, and studies the coherence between the above-mentioned characteristics and the child's adaptation to a kindergarten. The practice-oriented part maps the most common problems with adaptation of three-year old children and compares the level of successful adaptation of three-year old children in homogenous and heterogeneous classes. Furthermore, this part studies also the interval of child's adaptation to his/her family, mainly the organizational and relationship changes. In the conclusion, the reasoning about possibilities of further use of this study for kindergarten teachers takes place. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013768690106986 | |