Úroveň komunikativních dovedností a cizí jazyk současného dítěte předškolního věku
Level of communication skills and foreign language of a current preschool child.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22028Identifikátory
SIS: 84402
Kolekce
- Kvalifikační práce [19218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá úrovni komunikativních dovedností současného dítěte předškolního věku, analýzou zásadních faktorů, které ovlivňují jejich kvalitu a názory na vhodnost doby předškolního věku k výuce cizích jazyků. V teoretické části jsou srovnávány faktory ovlivňující rozvoj řeči v minulosti s požadavky současnosti v mateřském jazyce. Pozornost je věnována jazykovým rovinám v ontogenezi dětské řeči, podmínkám a faktorům, které správný vývoj řeči ovlivňují, vadám řeči se snahou předcházet poruchám komunikačních schopností. Předkládány jsou úvahy o tom, zda je vhodné seznamovat děti v předškolním věku s cizími jazyky. V praktické části je výzkumným šetřením zjišťováno, jakým způsobem učitelky mateřských škol v porovnání s rodiči rozvíjejí komunikaci dětí a jaké mají názory na výuku cizích jazyků v předškolním věku. Výzkumná část je završena shrnutím získaných údajů a doporučením pro kvalitnější rozvoj komunikativních dovedností dětí v mateřském a cizím jazyce.
The aim of Diploma Thesis is to find out what preschool children's level of communication is, to analyze fundamental factors which affect their quality and opinions about relevance of foreign language teaching regarding the age of preschool children. In theoretical part factors affecting speech development in the past are compared with contemporary demands in a native language. Attention is paid to language levels in children's speech ontogenesis, to conditions and factors which affect correct speech development, to speech defects with an effort to anticipate defects of communication skills. Thoughts are presented about whether is appropriate to introduce foreign languages to preschool children or not. In practical part is determined by a scientific research how nursery school teachers develop communicative part of children in comparison with their children. We compared opinions of pedagogical staff and parents about preschool teaching of foreign languages. The research part is climaxed with results summary and indication of direction to more quality development of communication skills in the native and also in a foreign language.