Zobrazit minimální záznam

Level of communication skills and foreign language of a current preschool child.
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorKyjovská, Eva
dc.date.accessioned2017-04-19T13:42:24Z
dc.date.available2017-04-19T13:42:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22028
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá úrovni komunikativních dovedností současného dítěte předškolního věku, analýzou zásadních faktorů, které ovlivňují jejich kvalitu a názory na vhodnost doby předškolního věku k výuce cizích jazyků. V teoretické části jsou srovnávány faktory ovlivňující rozvoj řeči v minulosti s požadavky současnosti v mateřském jazyce. Pozornost je věnována jazykovým rovinám v ontogenezi dětské řeči, podmínkám a faktorům, které správný vývoj řeči ovlivňují, vadám řeči se snahou předcházet poruchám komunikačních schopností. Předkládány jsou úvahy o tom, zda je vhodné seznamovat děti v předškolním věku s cizími jazyky. V praktické části je výzkumným šetřením zjišťováno, jakým způsobem učitelky mateřských škol v porovnání s rodiči rozvíjejí komunikaci dětí a jaké mají názory na výuku cizích jazyků v předškolním věku. Výzkumná část je završena shrnutím získaných údajů a doporučením pro kvalitnější rozvoj komunikativních dovedností dětí v mateřském a cizím jazyce.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of Diploma Thesis is to find out what preschool children's level of communication is, to analyze fundamental factors which affect their quality and opinions about relevance of foreign language teaching regarding the age of preschool children. In theoretical part factors affecting speech development in the past are compared with contemporary demands in a native language. Attention is paid to language levels in children's speech ontogenesis, to conditions and factors which affect correct speech development, to speech defects with an effort to anticipate defects of communication skills. Thoughts are presented about whether is appropriate to introduce foreign languages to preschool children or not. In practical part is determined by a scientific research how nursery school teachers develop communicative part of children in comparison with their children. We compared opinions of pedagogical staff and parents about preschool teaching of foreign languages. The research part is climaxed with results summary and indication of direction to more quality development of communication skills in the native and also in a foreign language.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚroveň komunikativních dovedností a cizí jazyk současného dítěte předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-21
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84402
dc.title.translatedLevel of communication skills and foreign language of a current preschool child.en_US
dc.contributor.refereeHájková, Eva
dc.identifier.aleph001372203
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá úrovni komunikativních dovedností současného dítěte předškolního věku, analýzou zásadních faktorů, které ovlivňují jejich kvalitu a názory na vhodnost doby předškolního věku k výuce cizích jazyků. V teoretické části jsou srovnávány faktory ovlivňující rozvoj řeči v minulosti s požadavky současnosti v mateřském jazyce. Pozornost je věnována jazykovým rovinám v ontogenezi dětské řeči, podmínkám a faktorům, které správný vývoj řeči ovlivňují, vadám řeči se snahou předcházet poruchám komunikačních schopností. Předkládány jsou úvahy o tom, zda je vhodné seznamovat děti v předškolním věku s cizími jazyky. V praktické části je výzkumným šetřením zjišťováno, jakým způsobem učitelky mateřských škol v porovnání s rodiči rozvíjejí komunikaci dětí a jaké mají názory na výuku cizích jazyků v předškolním věku. Výzkumná část je završena shrnutím získaných údajů a doporučením pro kvalitnější rozvoj komunikativních dovedností dětí v mateřském a cizím jazyce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of Diploma Thesis is to find out what preschool children's level of communication is, to analyze fundamental factors which affect their quality and opinions about relevance of foreign language teaching regarding the age of preschool children. In theoretical part factors affecting speech development in the past are compared with contemporary demands in a native language. Attention is paid to language levels in children's speech ontogenesis, to conditions and factors which affect correct speech development, to speech defects with an effort to anticipate defects of communication skills. Thoughts are presented about whether is appropriate to introduce foreign languages to preschool children or not. In practical part is determined by a scientific research how nursery school teachers develop communicative part of children in comparison with their children. We compared opinions of pedagogical staff and parents about preschool teaching of foreign languages. The research part is climaxed with results summary and indication of direction to more quality development of communication skills in the native and also in a foreign language.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013722030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV