Zobrazit minimální záznam

Images of Preschool-age Children about School
dc.contributor.advisorHříbková, Lenka
dc.creatorVoříšková, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-19T13:58:54Z
dc.date.available2017-04-19T13:58:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22079
dc.description.abstractCílem této práce bylo /jistil, jak dalece komplexní mají představ u o škole děti. kterým do začátku školní docházk) zbyv a jen několik měsíců. 1 'ka/alo sc. že se objevují určité rozdíly v této komplexnosti, které jsou podmíněny věkem dítěte a úrovni dosaženého v/dělánt rodičů. Významná je existence staršího sourozence, len se nam ukazuje jako nejdůležitější zdroj informací o škole. Na základě informací ze svého okolí a také /e svých vlastních zkušenost! si dítě již v předškolním věku utváří představu o škole, o tom, co ho v ní čeká. Bylo prokázáno, že zásadní vliv v tom, jakou představu o škole si dítě utvoří má jeho rodina (především starší sourozenec). Nezanedbatelnou roli zde ale hraje také fakt. že dítě navštěvuje předškolní zařízení. Přestože v žádné ze sledovaných mateřských škol neprobíhá speciální příprava na vstup do základní školy, např. na změnu režimu dne (výuka podle Školního vzdělávacího programu podle názoru dotazovaných učitelek v tomto směru velké změny nepřináší, je zaměřena na individuální rozvoj každého dítěte), domnívám se, že důležité je to, že dítě školku navštěvuje. "l oto dítě je nuceno si zvyknout na kolektiv stejně starých dětí. Je vedeno ke spolupráci s ostatními a v určitých chvílích se jim musí také podřídit. V mateřské škole se dítě naučí přijímat autoritu učitelky. Musí se...cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with the expectation of children before their entrance into the school. What do they know about school? What are the sources of their information? How are they prepared for the school? This work includes two parts. The first part is theoretical. It deals with imagination and imagery from the point of view of general psychology and developmental psychology. The second part includes the analysis (qualitative and quantitative) of interviews with preschol - age children and their drawings.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePředstavy dětí předškolního věku o školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82689
dc.title.translatedImages of Preschool-age Children about Schoolen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001484601
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo /jistil, jak dalece komplexní mají představ u o škole děti. kterým do začátku školní docházk) zbyv a jen několik měsíců. 1 'ka/alo sc. že se objevují určité rozdíly v této komplexnosti, které jsou podmíněny věkem dítěte a úrovni dosaženého v/dělánt rodičů. Významná je existence staršího sourozence, len se nam ukazuje jako nejdůležitější zdroj informací o škole. Na základě informací ze svého okolí a také /e svých vlastních zkušenost! si dítě již v předškolním věku utváří představu o škole, o tom, co ho v ní čeká. Bylo prokázáno, že zásadní vliv v tom, jakou představu o škole si dítě utvoří má jeho rodina (především starší sourozenec). Nezanedbatelnou roli zde ale hraje také fakt. že dítě navštěvuje předškolní zařízení. Přestože v žádné ze sledovaných mateřských škol neprobíhá speciální příprava na vstup do základní školy, např. na změnu režimu dne (výuka podle Školního vzdělávacího programu podle názoru dotazovaných učitelek v tomto směru velké změny nepřináší, je zaměřena na individuální rozvoj každého dítěte), domnívám se, že důležité je to, že dítě školku navštěvuje. "l oto dítě je nuceno si zvyknout na kolektiv stejně starých dětí. Je vedeno ke spolupráci s ostatními a v určitých chvílích se jim musí také podřídit. V mateřské škole se dítě naučí přijímat autoritu učitelky. Musí se...cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with the expectation of children before their entrance into the school. What do they know about school? What are the sources of their information? How are they prepared for the school? This work includes two parts. The first part is theoretical. It deals with imagination and imagery from the point of view of general psychology and developmental psychology. The second part includes the analysis (qualitative and quantitative) of interviews with preschol - age children and their drawings.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014846010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV