Inflation of virtual currencies
Inflace virtuálních měn
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22343Identifikátory
SIS: 72631
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strecker, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
22. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Tato práce studuje mechanismy formování cen uvnitř ekonomiky virtuálního světa World of Warcraft, a jeho propojení s ekonomikou reálnou, skrze obchod herních peněz za skutečné. Hlavním zjištěním je fakt, že ekonomika WoW je významně ovlivňována tímto obchodem, především její cenová hladina. Pomocí empirické studie autor ukazuje že dlouhodobá inflace herní měny je způsobena změnami směnného kurzu EUR/CNY, a aktualizacemi hry ze strany jejích autorů. Následuje mikroekonomický model studující motivaci autorů k znehodnocování vlastní měny. Závěrečná teoretická kapitola, vycházející z odkazu Karla Mengera, studuje konkurenceschopnost virtuálních měn oproti těm reálným. Celá práce významně spočívá na jedinečných datech, získaných pomocí softwaru vytvořeného autorem.
This papers examines formation of prices in virtual economy World of Warcraft, and its interconnection with real economy through Real Money Trade - exchange of in-game currency for real cash. Paper nds, that WoW economy is heavily leveraged through this channel, namely that it determines price level within the game. It empirically shows that causes of long-run in ation of currency are EUR/CNY FX rate and patches issued by game operator. Later on author builds general microeconomic model of arti cial scarcity, to explain motivation of game operator to in ate own currency. Last chapter is devoted to potential of virtual currencies, argumenting with thoughts of Karl Menger, that these currencies may be able to compete with real ones. Paper heavily relies on unique data, collected using software developed by author.