Zobrazit minimální záznam

Political Situation in the World - Its Impact on Air Traffic
dc.contributor.advisorHudeček, Tomáš
dc.creatorŠlehofer, Miroslav
dc.date.accessioned2017-04-20T07:29:26Z
dc.date.available2017-04-20T07:29:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25338
dc.description.abstract9 ABSTRAKT Cílem této práce je analyzování vlivu politických událostí (11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003) na leteckou dopravu. Události byly sledovány na regionální (národní) a globální (mezinárodní) řádovostní úrovni Spojených států. Pro naplnění cílů byly stanoveny hypotézy týkající se charakteru a průběhu poklesu poptávky, různého dopadu dle dané úrovně, souvislosti mezi vzdáleností a poklesem, a velikostních kategorií letišť ve Spojených státech. Datové zdroje představují statistiky BTS (počet odbavených cestujících). V práci je v rozšířené podobě aplikován postup Hättyho a Hollmeiera (2003). Na jeho základě je možné určit dlouhodobý a předpokládaný vývoj. Porovnáním reálných a očekávaných dat je získána odchylka. V práci je analyzována zejména kvalitativně, ale i kvantitativně. Hodnocení vybraných států USA a států světa je doprovázeno grafickými výstupy. Získané poznatky jsou shrnuty a okomentovány dopady 11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003 na poptávku po letecké dopravě. klíčová slova: letecká doprava Spojených států, poptávka po letecké dopravě, 11. září 2001, válka v Iráku v roce 2003cs_CZ
dc.description.abstract10 ABSTRACT Political situation and its impact on air traffic is the aim of this study. Events (September 11, 2001 and Iraq war in 2003) were monitored on two different levels of the United States - regional (national) and global (international). For reaching the target there were established hypotheses concerning about character of decline of air traffic demand, different impacts, connection between distance and decline, and airport size categories. The data base is represented by statistics of BTS (number of check-in passengers). In the study is applied slightly modified methodical procedure of Hatty and Hollmeier (2003) which enables comparison of real and supposed development. From this comparison is calculated deviation of air traffic demand and is analyzed qualitatively (mainly) and quantitatively. The evaluation of chosen US and world states is accompanied by graphs. Gained results and findings are summed up and there are commented impacts of September 11 (2001) and Iraq war in 2003 on air traffic demand. key words: air traffic in the United States, air traffic demand, September 11 (2001), Iraq war in 2003en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza vlivu politické situace ve světě na leteckou dopravucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-24
dc.description.departmentDepartment of Applied Geoinformatics and Cartographyen_US
dc.description.departmentKatedra aplikované geoinformatiky a kartografiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId34305
dc.title.translatedPolitical Situation in the World - Its Impact on Air Trafficen_US
dc.contributor.refereeMarada, Miroslav
dc.identifier.aleph001172967
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra aplikované geoinformatiky a kartografiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Applied Geoinformatics and Cartographyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs9 ABSTRAKT Cílem této práce je analyzování vlivu politických událostí (11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003) na leteckou dopravu. Události byly sledovány na regionální (národní) a globální (mezinárodní) řádovostní úrovni Spojených států. Pro naplnění cílů byly stanoveny hypotézy týkající se charakteru a průběhu poklesu poptávky, různého dopadu dle dané úrovně, souvislosti mezi vzdáleností a poklesem, a velikostních kategorií letišť ve Spojených státech. Datové zdroje představují statistiky BTS (počet odbavených cestujících). V práci je v rozšířené podobě aplikován postup Hättyho a Hollmeiera (2003). Na jeho základě je možné určit dlouhodobý a předpokládaný vývoj. Porovnáním reálných a očekávaných dat je získána odchylka. V práci je analyzována zejména kvalitativně, ale i kvantitativně. Hodnocení vybraných států USA a států světa je doprovázeno grafickými výstupy. Získané poznatky jsou shrnuty a okomentovány dopady 11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003 na poptávku po letecké dopravě. klíčová slova: letecká doprava Spojených států, poptávka po letecké dopravě, 11. září 2001, válka v Iráku v roce 2003cs_CZ
uk.abstract.en10 ABSTRACT Political situation and its impact on air traffic is the aim of this study. Events (September 11, 2001 and Iraq war in 2003) were monitored on two different levels of the United States - regional (national) and global (international). For reaching the target there were established hypotheses concerning about character of decline of air traffic demand, different impacts, connection between distance and decline, and airport size categories. The data base is represented by statistics of BTS (number of check-in passengers). In the study is applied slightly modified methodical procedure of Hatty and Hollmeier (2003) which enables comparison of real and supposed development. From this comparison is calculated deviation of air traffic demand and is analyzed qualitatively (mainly) and quantitatively. The evaluation of chosen US and world states is accompanied by graphs. Gained results and findings are summed up and there are commented impacts of September 11 (2001) and Iraq war in 2003 on air traffic demand. key words: air traffic in the United States, air traffic demand, September 11 (2001), Iraq war in 2003en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011729670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV