Zobrazit minimální záznam

How media helped to create life-style of Czechoslovakian people
dc.contributor.advisorKöpplová, Barbara
dc.creatorDlabáčková, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-20T08:05:21Z
dc.date.available2017-04-20T08:05:21Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25426
dc.description.abstractDiplomová práce Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa se zabývá životem v socialistickém Československu z pohledu dvou vybraných novin. Práce zkoumá, jak v celostátní Lidové demokracii a regionální (východočeské) Pochodni psali o životním stylu, o čem se občan - čtenář mohl dozvědět a jaké informace si odnesl. Téma životního stylu je velmi široké, proto jsme si vybrali pouze oblast bytové výstavby, bytové kultury nejen v souvislosti s vlastní bytovou dispozicí, také v souvislosti s nábytkem, textiliemi a dekoracemi. Dále práce zkoumá oblast volného času, zaměřenou převáženě na rekreaci, kterou zastupují hlavně fenomény hromadné odborové rekreace, pionýrského tábora, chataření a chalupaření a táboření a dovolené trávení v karavanech a kempech. Posledním tématem je samozřejmě móda jako nedílná součást životního stylu, a to hlavně móda pro ženy, protože o mužské módě jsme v době socialismu příliš mnoho informací nenašli. Nalezené texty jsme dále rozdělili na kategorie zpravodajské, publicistické a reklamní texty, přičemž do publicistiky jsme ještě přidali téma rady a tipů do domácnosti, recepty a podobné rubriky. V reklamě jsme samozřejmě využili i spotřebního zboží, které lze použít v domácnosti či na dovolené (např. kuchyňské přístroje, televizory, stany atd.). Nejenže nás...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis How media helped to create life-style of Czechoslovakian people deals with life in socialistic Czechoslovakia in two chosen newspaper perspective. Diploma thesis examines how in Lidová demokracie (published all over the republic) and Pochodeň (published in region of east Bohemia) informed about life-style, what a reader could know from their articles. Life-style is a wide topic, that is why we have chosen just these areas: flat building, culture of building concerning flat lay-out, furniture, textiles and decorations, next leisure time activities focused mainly on recreation represented by mass union recreation, pioneer camp, "cottaging" and camping. Last area is fashion as an integral part of life-style. Fashion is aimed at woman's fashion. In socialism, man's fashion was not interesting topic. Those texts we have found are divided also into three groups - news, publicism and advertisements. To category of publicims we included also advices for household, recipes and this kind of texts. In advertisements, we used also consumer's goods you can use at home or during your holidays (kitchen machines, televisors, tents etc.). We were interested not only in exact topics that we could find in above spoken areas, but also in regional aspect and its demonstration in Pochodeň and also who exactly the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectlife-styleen_US
dc.subjectsocialismen_US
dc.subjectflat buildingen_US
dc.subjectrecreationen_US
dc.subjectfashionen_US
dc.subjectLidová demokracieen_US
dc.subjectPochodeňen_US
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectsocialismuscs_CZ
dc.subjectbytová výstavbacs_CZ
dc.subjectrekreacecs_CZ
dc.subjectmódacs_CZ
dc.subjectLidová demokraciecs_CZ
dc.subjectPochodeňcs_CZ
dc.titleJak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82287
dc.title.translatedHow media helped to create life-style of Czechoslovakian peopleen_US
dc.contributor.refereePenkalová, Lenka
dc.identifier.aleph001196542
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Jak média přispívala k vytváření životního stylu obyvatel Československa se zabývá životem v socialistickém Československu z pohledu dvou vybraných novin. Práce zkoumá, jak v celostátní Lidové demokracii a regionální (východočeské) Pochodni psali o životním stylu, o čem se občan - čtenář mohl dozvědět a jaké informace si odnesl. Téma životního stylu je velmi široké, proto jsme si vybrali pouze oblast bytové výstavby, bytové kultury nejen v souvislosti s vlastní bytovou dispozicí, také v souvislosti s nábytkem, textiliemi a dekoracemi. Dále práce zkoumá oblast volného času, zaměřenou převáženě na rekreaci, kterou zastupují hlavně fenomény hromadné odborové rekreace, pionýrského tábora, chataření a chalupaření a táboření a dovolené trávení v karavanech a kempech. Posledním tématem je samozřejmě móda jako nedílná součást životního stylu, a to hlavně móda pro ženy, protože o mužské módě jsme v době socialismu příliš mnoho informací nenašli. Nalezené texty jsme dále rozdělili na kategorie zpravodajské, publicistické a reklamní texty, přičemž do publicistiky jsme ještě přidali téma rady a tipů do domácnosti, recepty a podobné rubriky. V reklamě jsme samozřejmě využili i spotřebního zboží, které lze použít v domácnosti či na dovolené (např. kuchyňské přístroje, televizory, stany atd.). Nejenže nás...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis How media helped to create life-style of Czechoslovakian people deals with life in socialistic Czechoslovakia in two chosen newspaper perspective. Diploma thesis examines how in Lidová demokracie (published all over the republic) and Pochodeň (published in region of east Bohemia) informed about life-style, what a reader could know from their articles. Life-style is a wide topic, that is why we have chosen just these areas: flat building, culture of building concerning flat lay-out, furniture, textiles and decorations, next leisure time activities focused mainly on recreation represented by mass union recreation, pioneer camp, "cottaging" and camping. Last area is fashion as an integral part of life-style. Fashion is aimed at woman's fashion. In socialism, man's fashion was not interesting topic. Those texts we have found are divided also into three groups - news, publicism and advertisements. To category of publicims we included also advices for household, recipes and this kind of texts. In advertisements, we used also consumer's goods you can use at home or during your holidays (kitchen machines, televisors, tents etc.). We were interested not only in exact topics that we could find in above spoken areas, but also in regional aspect and its demonstration in Pochodeň and also who exactly the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011965420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV