Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet : na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
School media - press, radio, television, internet : on example of regions of Olomouc and Ústí nad Labem
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25476Identifikátory
SIS: 82237
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Štefan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní mediální aktivity, školní média, školní časopis, školní rozhlasové vysílání, školní televizní vysílání, školní internetová média, mediální gramotnost, mediální výchova, Olomoucký kraj, Ústecký krajKlíčová slova (anglicky)
school media production, school media, school magazine, school radio, school television, school internet media, media literacy, media education, region of Olomouc, region of Ústí nad LabemDiplomová práce "Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje" pojednává o školních mediálních aktivitách žáků a studentů škol primárního a sekundárního vzdělávání, a to se zaměřením na české prostředí. Problematika je zasazena do širšího kontextu mediální gramotnosti, potažmo mediální výchovy, přičemž výklad akcentuje její produkční směr. Stěžejní kapitoly historicko-teoretické části představují nástin vývoje školních médií od jejích počátků do současnosti. Praktická část mapuje povahu školních mediálních krajin Olomouckého a Ústeckého kraje. Výzkumné šetření se zaměřuje především na výskyt školních mediálních aktivit, formy jejich výstupů a charakteristiky jednotlivých typů školních médií, věnuje se zejména současným trendům ve vydávání školních a třídních časopisů, jejich tematickému a žánrovému profilu a sumarizuje důvody, které brání realizaci školních mediálních aktivit. Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje typologii školních médií, kritéria jejich možné kategorizace a začleňuje je do mediálního systému. Diplomová práce je tak příspěvkem ke studiu školních médií a představuje bázi, z níž lze vycházet při dalším zpracování tematiky.
Diploma thesis "School media - press, radio, television, internet: on example of regions of Olomouc and Ústí nad Labem" deals with school media production of pupils and students of primary and secondary education focusing on the Czech environment. The whole issue is framed within media literacy, media education. Moreover, the interpretation accents with its direction of production. The most important chapters of historical-theoretical part introduce the outline of the school media development from the beginning till nowadays. Practical part characterizes school media in the regions of Olomouc and Ústí nad Labem. The research survey is mainly focused on the occurrence of school media production, forms of their outputs and characteristics of individual types of school media. What is more, the survey is also interested in current trends in publishing of school and class magazines and their theme and genre profile. Survey summarizes reasons, which impedes realization of school media production. Finally, on account of compile findings and data, it deduces a school media typology, criteria of their possible categorisation and includes them into the media system. As a result, the diploma thesis is a contribution to a study of school media and presents the platform from which it is possible to stem from during...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Školní média - tisk, rozhlas, televize, internet: na příkladu Olomouckého a Ústeckého kraje
Výsledek obhajoby: UZNÁNOSmrčková, Dana (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2011)Datum obhajoby: 29. 3. 2011School media create specific territory of media landscape. However in certain circumstances, they can be considered as organisational media, which forms a part of civil media sector, or as alternative media. School media ... -
Aplikace prvků mediální výchovy do volnočasových aktivit školní družiny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUlrichová, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 17. 5. 2011 -
Role školních knihoven v procesu rozvoje mediální gramotnosti v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTopinková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 30. 1. 2012This diploma thesis examines the possibilities of involving school librarians and information specialists in the process of growth in media literacy at Czech schools. The theoretical part of the thesis briefly introduces ...