Vliv obrazového zpravodajství na obsah přílohových magazínů deníků MF DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny
The influence of usual coverage on the content of supplement magazines of the Newspapers MF DNES, Lidové noviny and Hospodářské noviny
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25478Identifikátory
SIS: 82253
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lábová, Alena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce "Vliv obrazového zpravodajství na obsah přílohových magazínů deníků MF DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny" pojednává o vlivu obrazového zpravodajství na produkci suplementů tří celostátních deníků. Výsledky výzkumu provedeného v rámci práce, který kombinuje kvantitativní výzkum obrazového zpravodajství deníků a kvalitativní výzkum rozhovorů s vedoucími pracovníky redakcí magazínů, hodnotí způsob práce redakcí s obrazovým materiálem. Výzkum zjišťuje, jaký typ obrazového zpravodajství se v produkci suplementů objevuje, jak redakce uvádějí zdroje obrazového zpravodajství a jaký vliv má na vznik textů. Komparace obou částí výzkumu uvádí rozdíly mezi naměřenými daty kvantitativní analýzy a názory vedoucích pracovníků na obrazové zpravodajství v jejich magazínech. Sledovány byly magazíny Víkend Hospodářských novin, Pátek Lidových novin a Magazín DNES, který do svého vydání vkládá MF DNES. V teoretické části autor uvádí základní teze mediálních účinků, nastolování agendy, gatekeepingu, provádí rešerši dostupných výzkumů a předkládá přehled mediálního trhu s celostátními deníky a jejich suplementy v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The master thesis "The Influence of Picture Coverage on the Content of Supplement Magazines of the Newspapers MF DNES, Lidové noviny and Hospodářské noviny" is focused on the influence of picture coverage on the production of supplements of three national daily newspapers. The research conducted within the thesis evaluates how the editors work with picture material, and combines a quantitative research of the picture coverage of the newspapers with the qualitative research of interviews with heads of the editors of the magazines. The research examines what kind of picture coverage appears in the supplements, how the editors inform about sources of the picture coverage and what is the influence of the picture coverage on production of texts and articles. Both parts of the research are compared, and as a result, the comparison shows the differences between measured data of the quantitative analysis and opinions of managers on picture coverage in their magazines. The following magazines are included in the research: Víkend Hospodářských novin, Pátek Lidových novin a Magazín DNES, which belongs to MF DNES. In the theoretical part the author gives basic theses of media effects, agenda setting, gatekeeping, carries out a search of available researches and presents an overview of the media market of national...