Zobrazit minimální záznam

From genetic memory to electronic circuit: displaying body and corporeality in film form of screen dance
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorŠpanihelová, Magda
dc.date.accessioned2017-04-20T09:54:08Z
dc.date.available2017-04-20T09:54:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25909
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zkoumáním různých forem těla a tělesnosti, které vznikají na poli minoritního filmového útvaru screen dance. Do centra pozornosti se tak dostává především specifický typ tancujícího těla, jenž je modifikováno svými virtuózními schopnostmi. V textu se tudíž prolínají dvě umělecké disciplíny - tanec a film, jejich vzájemné ovlivňování i propojování, přičemž pozornost se upíná pouze k západnímu kulturnímu kontextu. Práce nesleduje chronologický vývoj rozličných tendencí mediace tance, nýbrž je strukturalizována do čtyřech kategorií tělesnosti (tělo pracující, poznamenané, potlačované, mizející), které pomáhají klasifikaci tvůrčích přístupů k zaznamenávání pohybujícího se těla i jejich výsledné filmové reprezentace. Zkoumaný filmový materiál se pohybuje od poloviny 40. let dvacátého století do současnosti. Těžiště práce spočívá v analýze, jakým způsobem jsou tancující těla zobrazována, jaké nové typy tělesnosti vznikají na poli screen dance, ale také jaké symbolickoideologické hodnoty s sebou filmový obraz tancujícího těla nese.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the various forms of the body and corporeality represented in the lesserknown film form called screen dance. This work focuses on the dancing body, which is transformed through performance. Two art forms are discussed in relation to each other - dance and film, and their mutual influence and connection. Focus is placed on the cultural context of the West. The thesis does not follow the chronological development of different dance styles; rather, it is divided into four categories of corporeality (the laboring, marked, repressed and disappearing body), which help to classify the different creative approaches to recording the body in motion and its various representations in film. The examined film material dates from the mid-1940's to the present. This work analyzes the various ways in which dancing bodies are portrayed in film, the new types of corporeality emerging in screen dance, and the symbolic and ideological values contained in film portrayals of dancing bodies.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleOd genetické paměti k elektronickému obvodu: zobrazování těla a tělesnosti ve filmové formě screen dancecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77827
dc.title.translatedFrom genetic memory to electronic circuit: displaying body and corporeality in film form of screen danceen_US
dc.contributor.refereePřádná, Stanislava
dc.identifier.aleph001164651
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zkoumáním různých forem těla a tělesnosti, které vznikají na poli minoritního filmového útvaru screen dance. Do centra pozornosti se tak dostává především specifický typ tancujícího těla, jenž je modifikováno svými virtuózními schopnostmi. V textu se tudíž prolínají dvě umělecké disciplíny - tanec a film, jejich vzájemné ovlivňování i propojování, přičemž pozornost se upíná pouze k západnímu kulturnímu kontextu. Práce nesleduje chronologický vývoj rozličných tendencí mediace tance, nýbrž je strukturalizována do čtyřech kategorií tělesnosti (tělo pracující, poznamenané, potlačované, mizející), které pomáhají klasifikaci tvůrčích přístupů k zaznamenávání pohybujícího se těla i jejich výsledné filmové reprezentace. Zkoumaný filmový materiál se pohybuje od poloviny 40. let dvacátého století do současnosti. Těžiště práce spočívá v analýze, jakým způsobem jsou tancující těla zobrazována, jaké nové typy tělesnosti vznikají na poli screen dance, ale také jaké symbolickoideologické hodnoty s sebou filmový obraz tancujícího těla nese.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the various forms of the body and corporeality represented in the lesserknown film form called screen dance. This work focuses on the dancing body, which is transformed through performance. Two art forms are discussed in relation to each other - dance and film, and their mutual influence and connection. Focus is placed on the cultural context of the West. The thesis does not follow the chronological development of different dance styles; rather, it is divided into four categories of corporeality (the laboring, marked, repressed and disappearing body), which help to classify the different creative approaches to recording the body in motion and its various representations in film. The examined film material dates from the mid-1940's to the present. This work analyzes the various ways in which dancing bodies are portrayed in film, the new types of corporeality emerging in screen dance, and the symbolic and ideological values contained in film portrayals of dancing bodies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011646510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV