Výuka náboženství na Konzervatoři Jana Deyla
Education of Religion at the Conservatory of Jan Deyl
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26421/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26421Identifikátory
SIS: 121132
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuźniar, Mariusz
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
8. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Resumé práce Výuka náboženství na konzervatoři Jana Deyla Cílem mé bakalářské práce bylo zpracovat problematiku výuky náboženství na Konzervatoři Jana Deyla v Praze, vzhledem k typu studentů a ke specifickým podmínkám této školy a studia na ní. Tradice výuky nevidomých od nejstarších dob po současnost ukazuje společenské změny v chápání vztahu ke znevýhodněným spoluobčanům. Specifický profil školy Konzervatoř Jana Deyla v Praze a jejích studentů se utvářel postupně s ohledem na společnost až do dnešní podoby. Škola dnes produkuje absolventy schopné uměleckých výkonů na úrovni v oblasti koncertní činnosti i kvalitní hudební pedagogy. Někteří studenti však i tak mají ve svém životě limity, s ohledem na svá zraková a někdy i kombinovaná postižení. Tato postižení lze někdy do značné míry kompenzovat různými pomůckami, které mohou významně pomáhat i při výuce náboženství. Vzhledem k osobní situaci studentů je velmi důležitá osobnost pedagoga náboženství. Hodiny náboženství jsou na konzervatoři speciálně koncipované a zaměřené s ohledem na specifické problémy studentů. klíčová slova: Konzervatoř Jana Deyla slepý edukace slepých výuka náboženství zrakové a kombinované postižení počet znaků včetně mezer a poznámek, bez příloh : 94.903
Education of Religion at the Conservatory of Jan Deyl English annotation The goal of this work is to handle the issue of religious education at the Conservatory of Jan Deyl in Prague given the type of students and the specific conditions of the school and study on it. Tradition of teaching blind people from ancient times to the present shows understanding of social change in relation to disadvantaged fellow citizens. Specific profile of the school Jan Deyl Conservatory in Prague and its students was formed gradually in the light of the company until today. The school now produces graduates capable of concert and teaching activities. However, their possibilities are still limited with regard to their visual and sometimes combined disabilities. This disability can sometimes be largely offset by the various tools that can greatly assist in teaching of religion. Due to the personal situation of students is very important personality of teachers of religion. Hours of religion are at the Conservatory specially designed and oriented with regard to the specific problems of students. keywords: Conservatory of Jan Deyl blind teaching blinds Education of Religion visual and combined disabilities