dc.contributor.advisor | Šulcová, Renata | |
dc.creator | Pražienka, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T12:50:27Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T12:50:27Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/26668 | |
dc.description.abstract | SHRNUTÍ Miroslav Pražienka, bakalářská práce: Srovnávací průzkum dovedností žáků na ZŠ (nižším gymnáziu) Universita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra učitelství a didaktiky chemie Moderní pedagogické vědy a didaktika apelují na nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "přijímačem". Ve svém průzkumu jsem vyslyšel tyto požadavky a postavil jsem je do kontrastu s "klasickou" metodou výuky. Byly připraveny didaktické pomůcky (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Nakonec jim byl zadán test znalostí, který byl vyhodnocen. Třebaže výsledky tohoto jednoduchého průzkumu z různých důvodů jednoznačně nepotvrzují výraznou převahu jedné či druhé metody v oblasti efektivity výuky, ani nemohou mít statisticky vypovídající hodnotu pro velmi malý zkoumaný vzorek a též jiná další zkreslení mnoha dalšími faktory, průzkum jasně ukazuje, že výuka pomocí moderní techniky a aktivizačních metod je mnohem atraktivnější jak pro žáky, tak pro... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Miroslav Pražienka Comparative survey of pupil's chemistry skills at the grammar schools Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Teaching and Didaktics of Chemistry Modern pedagogical sciences invoke a new approach to teaching, both in technical equipment and educational methods. In new teachers training, also in lifelong learning, computers (and everything connected with them) and active educational methods are preferred. In my survey, I examined these two statements and confront them with 'classical' teaching method. I prepared didactic tools (presentations, games, tests, advances) and I taught with them. At the end, pupils wrote a test and I evaluated it. The results of my survey do not show superiority in effectiveness of any of the methods, however, the results might be influenced by many factors. The obtained results can not be statistically significat because of a small research sample. Nevertheless, the survey shows that modern technical equipment and active education methods are more attractive for pupils and teachers as well, and they make (not only) chemistry education more interesting and enjoyable. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | educational topics | en_US |
dc.subject | Oxid compounds | en_US |
dc.subject | organic halogen compounds | en_US |
dc.subject | vzdělávací témata | cs_CZ |
dc.subject | Oxidy | cs_CZ |
dc.subject | Halogenidy | cs_CZ |
dc.subject | halogenderiváty uhlovodílů | cs_CZ |
dc.title | Srovnávací průzkum dovedností žáků v chemii na ZŠ (nižším gymnáziu) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-23 | |
dc.description.department | Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 79539 | |
dc.title.translated | Comparative survey of pupil's chemistry skills at the grammar schools | en_US |
dc.contributor.referee | Kloučková, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 001274322 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistry | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | SHRNUTÍ Miroslav Pražienka, bakalářská práce: Srovnávací průzkum dovedností žáků na ZŠ (nižším gymnáziu) Universita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra učitelství a didaktiky chemie Moderní pedagogické vědy a didaktika apelují na nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "přijímačem". Ve svém průzkumu jsem vyslyšel tyto požadavky a postavil jsem je do kontrastu s "klasickou" metodou výuky. Byly připraveny didaktické pomůcky (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Nakonec jim byl zadán test znalostí, který byl vyhodnocen. Třebaže výsledky tohoto jednoduchého průzkumu z různých důvodů jednoznačně nepotvrzují výraznou převahu jedné či druhé metody v oblasti efektivity výuky, ani nemohou mít statisticky vypovídající hodnotu pro velmi malý zkoumaný vzorek a též jiná další zkreslení mnoha dalšími faktory, průzkum jasně ukazuje, že výuka pomocí moderní techniky a aktivizačních metod je mnohem atraktivnější jak pro žáky, tak pro... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Miroslav Pražienka Comparative survey of pupil's chemistry skills at the grammar schools Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Teaching and Didaktics of Chemistry Modern pedagogical sciences invoke a new approach to teaching, both in technical equipment and educational methods. In new teachers training, also in lifelong learning, computers (and everything connected with them) and active educational methods are preferred. In my survey, I examined these two statements and confront them with 'classical' teaching method. I prepared didactic tools (presentations, games, tests, advances) and I taught with them. At the end, pupils wrote a test and I evaluated it. The results of my survey do not show superiority in effectiveness of any of the methods, however, the results might be influenced by many factors. The obtained results can not be statistically significat because of a small research sample. Nevertheless, the survey shows that modern technical equipment and active education methods are more attractive for pupils and teachers as well, and they make (not only) chemistry education more interesting and enjoyable. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012743220106986 | |