dc.contributor.advisor | Fleková, Magdalena | |
dc.creator | Kostelná, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:40:37Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:40:37Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2669 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis will provide a description of the M phoneme from articulatory, acoustic-auditory, and phonological point of view. The structure of the theoretical background will be that of a comparative study of the /r/ phoneme in the English and Czech language. In the research part, rhoticity will be examined in practice in graduates and students of English language and literature at the Faculty of Education of Charles University in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce poskytne popis fonému /r/ z artikulačního, akusticko-auditivního a fonologického pohledu. Teoretická část je napsána formou srovnávací studie fonému /r/ v anglickém a českém jazyce. Ve výzkumu budeme sledovat realizace fonému lx\ v praxi u absolventů a studentů anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rhoticity in Czech students and graduates' English | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-26 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20723 | |
dc.title.translated | Roticita u českých studentů a absolventů anglického jazyka | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Červinková Poesová, Kristýna | |
dc.identifier.aleph | 002003729 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | This diploma thesis will provide a description of the M phoneme from articulatory, acoustic-auditory, and phonological point of view. The structure of the theoretical background will be that of a comparative study of the /r/ phoneme in the English and Czech language. In the research part, rhoticity will be examined in practice in graduates and students of English language and literature at the Faculty of Education of Charles University in Prague. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Tato diplomová práce poskytne popis fonému /r/ z artikulačního, akusticko-auditivního a fonologického pohledu. Teoretická část je napsána formou srovnávací studie fonému /r/ v anglickém a českém jazyce. Ve výzkumu budeme sledovat realizace fonému lx\ v praxi u absolventů a studentů anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020037290106986 | |