Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Chemistry textbooks - historical progress and present
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26720/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26720Identifikátory
SIS: 82676
Kolekce
- Kvalifikační práce [20188]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matoušková, Šárka
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Chemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
23. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
chemie, učebnice, základní a střední školstvíKlíčová slova (anglicky)
chemistry, textbooks, primary and secondary educationBakalářská práce je věnována především historickému vývoji učebnic chemie a evaluaci vybraných učebnic. Na počátku práce je uveden stručný nástin vývoje oboru chemie, neboť právě obsah oboru chemie je určující pro obsah učiva v učebnicích chemie. Dále se práce stručně zabývá jedněmi z prvních učebnic chemie vůbec a detailněji vývojem učebnic chemie na našem území. Následně jsou uvedena kritéria pro hodnocení učebnic a nakonec je provedena evaluace vybraných učebnic. Snahou bylo provést jakousi retrospektivu do historie psaní učebnic, která by mohla být i inspirací autorům učebnic chemie. Prezentovaná hlediska, evaluace učebnic a závěrečné shrnutí analyzovaných učebnic mohou také pomoci učitelům při výběru učebnic ze široké škály nabídky na trhu.
This dissertation is primarily devoted to historical development of chemistry textbooks and evaluation of selected textbooks. At the beginning of this work is a brief outline of the field of chemistry, especially since the content of chemistry is relevant to the content of the curriculum in chemistry textbooks. My dissertation work briefly deals with one of the first books of chemistry ever and then describes the development of chemistry textbooks in our country in detail. Then the criteria for evaluating textbooks are outlined, and eventually the evaluation of selected textbooks is made. The intetion is to make certain retrospective kind of writing history textbooks, which can be an inspiration to the authors of textbooks of chemistry. Presented perspectives, evaluation of textbooks and summary closure of analyzed textbooks can also help teachers to choose textbooks from a wide range of offers on the market.