Geografie outdoorových aktivit studentů středních škol v Praze
The outdoor geography of high school students in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26738/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26738Identifikátory
SIS: 81067
Kolekce
- Kvalifikační práce [20202]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novák, Jakub
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
17. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Outdoorové aktivity, studenti středních škol, volný čas, kvantit.Klíčová slova (anglicky)
Outdoor activities, high school students, leisure time, quantitativeTato bakalářská práce se zaměřuje na volnočasové outdoorové aktivity studentů středních škol v Praze. Venkovní aktivity se dynamicky rozvíjejí, protože zahrnují všestranný pohyb a uskutečňují se venku pod širým nebem. Tyto aktivity jsou velice oblíbené také u mládeže. Cílem této práce je zjistit, jestli studenti středních škol v Praze tráví svůj volný čas aktivně nebo spíše pasivně, kolik mají denně v průměru hodin volného času a jakým outdoorovým aktivitám se věnují. Dále práce řeší otázky, s kým studenti tráví svůj volný čas, zda mají raději kolektivní či individuální sporty, letní či zimní atd. Metodika práce je postavena na kvantitativním výzkumu - dotazníkovém šetření. Dotazování se uskutečnilo na dvou gymnáziích, dvou středních odborných školách a dvou středních odborných učilištích v Praze. V závěru jsou vysloveny další náměty a návrhy pro další výzkum.
This bachelor thesis focuses on the leisure time outdoor activities of the high school students in Prague. Outdoor activities spread dynamically, because they involve complex activities which take place outdoors. These activities are especially favoured by teenagers. The aims of this thesis is to reveal if high school students spend their leisure time actively or passively, how much leisure time they have and which outdoor activities are the most popular. More, the thesis also answers the questions with whom students spend their leisure time, if they prefer collective or individual sports, winter or summer sports etc. Methodologically the thesis stems from the quantitative methods - a questionnaire survey. The survey was conducted in two gymnasia, two high schools and two vocational training schools in Prague. In the concluding part, there are some ideas for the next research agenda in this topic.