Zobrazit minimální záznam

The Use of Stories when working with Children
dc.contributor.advisorPokorná, Věra
dc.creatorNováková, Lenka
dc.date.accessioned2017-03-17T09:41:46Z
dc.date.available2017-03-17T09:41:46Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2675
dc.description.abstractV teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractV teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití příběhu při práci s dětmics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-30
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20377
dc.title.translatedThe Use of Stories when working with Childrenen_US
dc.contributor.refereeMarušák, Radek
dc.identifier.aleph000398346
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enV teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990003983460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV