dc.contributor.advisor | Pokorná, Věra | |
dc.creator | Nováková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:41:46Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:41:46Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2675 | |
dc.description.abstract | V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití příběhu při práci s dětmi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-30 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20377 | |
dc.title.translated | The Use of Stories when working with Children | en_US |
dc.contributor.referee | Marušák, Radek | |
dc.identifier.aleph | 000398346 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | V teoretické části jsem se zabývala tím, proč na děti tak mocně působí poh y mají příběhy obecně v životě člověka takový význam. Dále jsem představila několik p g pro děti, které na silném vlivu příběhů stavějí. Hlavní jednotící linií mého zamyšlení nad emi programy byla míra a způsob zapojení dětí do děje příběhu. K přesnějšímu nalezeni ro e e vztahu k příběhu a k porozumění tomu, co vlastně tato role obnasi, mi posloužila teorie příběhu. . V souvislosti s těmito tématy jsem opakovaně zdůrazňovala otázku zřdpov^ ^ zodpovědnosti za svůj příběh. Poukázala jsem na to, jak podstatnou roli j v lidském životě a jak k jejímu rozvoji mohou přispívat pohádky a pribehy vůbec. Uve a j Aristotelovu myšlenku, podle které je příběh nápodobou jednání a teorie některý ji dále rozvíjejí. Ricoeur upozorňuje na to, že příběh poskytuje člověku určitý odstup od re ty ^ zavedeného způsobu nazírání na ni. Zároveň má příběh stejnou strukturu jak " tak, jak jsme zvyklí ji vnímat. Poskytuje nám tak prostor pro získání urč'tý zkušeností mimo naši bezprostřední realitu a umožňuje uplatnit je v našem každo Mezi takové zkušenosti patří právě zkušenost s vedením vlastního příběhu a zo p něj. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990003983460106986 | |