Analýza MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role-Playing Game)
Analyse of MMORPG
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26820/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26820Identifikátory
SIS: 65614
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hoksza, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
14. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem práce je analyzovat současný herní fenomén MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game). Jedná se o hry typu RPG se síťovou nadstavbou, to znamená že herní důraz je přesunut z interakce s nascriptovaným prostředím na kontakt mezi hráči. V hrách tohoto typu ovládá hráč jednu postavu, s níž prozkoumává a ovlivňuje rozsáhlý herní svět. V práci jsou rozebrány současné úspěšné projekty, jak z freewarové, tak z komerční sféry. Dále jsou probírány jednotlivé možnosti určitých implementačních a herních problémů a rozhodnutí. Jako součást práce byla vyvinuta fungující hra s vlastním klientem a editorem.
The goal of this thesis is to analyze the up-to-date phenomena MMORPG (Massively multiplayer online role-playing game). It is a game of RPG type with network add-on, which means, that game's accent is switched from interaction with scripted realm to contact with players. In games of this type the player controls one character and explores and affects huge virtual reality. In the project there are examined contemporary prosperous projects, from both freeware and commercial sphere. There are discussed various possibilities of implementation's and game design's problems and decisions. As a project's component a functional game with its own client and editor was developed.