Prostředky pro podporu ladění v projektu Pogamut 2
Debugging tools in Pogamut 2
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26825/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26825Identifikátory
SIS: 48638
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bureš, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Správa počítačových systémů
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
14. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Virtuální agent je program, který se snaží dosáhnout stanovených cílů na základě svého rozhodovacího mechanismu a informací získaných z virtuálního prostředí. Pogamut je platforma pro vytváření agentů v prostředí hry Unreal Tournament. Pogamut umožňuje snadno vytvářet komplexní agenty, ale chybí mu odpovídající mechanismy pro ladění chování agentů ve virtuálním prostředí. Tato práce popisuje mechanismy v současnosti používané pro ladění chování agentů a jejich nevýhody. V další části navrhuje požadavky pro komplexní nástroj ladění agentů a popisuje jeho implementaci.
Virtual agent is a program which is trying to achieve its goals in a virtual environment based on an available information from the environment and its decision mechanism. Project Pogamut is platform for creation of such agents in an environment of game Unreal Tournament. While Pogamut makes it easy to create logic for the agents, its debugging capabilities are lacking. Goal of this thesis is to identify disadvantages of current debugging tools used in Pogamut and to describe and create a new debugging tool that would replace former debugging tools and that would be more easy to use.