Particle systems
Particle systems
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/26835/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26835Identifiers
Study Information System: 72282
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Kmoch, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Předložená práce se zabývá problematikou částicových systémů. Snaží se podat systém pro tvorbu, simulaci a vizualizaci částic. V úvodní části se věnuje návrhu fyzikálního modelu. Fyzikální model klade důraz zejména na rychlou a přitom uvěřitelně přesnou aproximaci fyzikálních zákonitostí. Poté se zabývá způsoby popisu chování částic. Pro co největší flexibilitu je použito skriptovacího rozhraní. Závěr práce potom řeší vlastní vizualizaci koncových částic. Ta je realizována prostřednictvím navržené nadstavby nad grafickou knihovnu OpenGL. Výsledky práce je možné si prohlédnout v přiložené aplikaci demonstrující možnosti navrženého částicového systému.
The presented work deals with the issue of particles. It aims to offer a system for particle creation, simulation and visualization. The introductory part of the paper is devoted to design a physical model. The physical model particularly stresses a fast and at the same time plausible approximation of physical laws. Afterwards, it deals with methods of describing the particle behavior. In order to achieve the highest possible flexibility, a scripting interface is used. The conclusion then describes the visualization of the final particles itself. It is realized using the designed extension of the OpenGL graphic library. The results of the work can be seen in an enclosed application which demonstrates the possibilities of the designed particle systems.