Generování taktových jízdních řádů na železnici
Construction of Periodic Railway Timetables
Generování taktových jízdních řádů na železnici
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/26855/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/26855Identifikátory
SIS: 74696
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pergel, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Správa počítačových systémů
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované matematiky
Datum obhajoby
14. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Velmi dobře
V predloženej práci sa autor zaoberá problematikou taktových cestovných poriadkov na železnici. Cieľom bakalárskej práce je navrhnúť časové posuny vlakových liniek voči sebe tak, aby prestupy medzi linkami vychádzali čo najlepšie. Autor formuluje riešený problém a jeho odlišnosť od štandardného procesu konštrukcie taktových cestovných poriadkov na železnici. Autor navrhuje a naprogramuje 2 algoritmy na optimalizáciu stávajúceho cestovného poriadku a v závere práce porovná výsledné štatistické údaje spojené s výslednými taktovými cestovnými poriadkami.
In the propounded thesis author studies the periodic railway timetable. The aim of this thesis is to construct time shifts among train lines so that transfers between lines would be planned in the best possible way. Author discusses the problem to solve, and its differences from standard processing of periodic railway timetable construction. Author propounds and code 2 algorithms for optimization of given timetable. At the end of thesis the solutions and algorithms are compared based on statistical data related with the process of periodic railway timetable construction.