Zobrazit minimální záznam

Media habits of children aged 5-6 years
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorLuštinec, Ondřej
dc.date.accessioned2017-04-20T13:49:57Z
dc.date.available2017-04-20T13:49:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26943
dc.description.abstractDiplomová práce "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" zkoumá postavení médií v životě předškolního dítěte a zaměřuje se výhradně na pětileté a šestileté děti. Shrnuje některé dosavadní výzkumy týkající se vztahu dětí a médií a přináší také závěry z vlastního šetření. Autor provedl výzkum ve třech mateřských školách a snažil se najít odpovědi na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě dětí ve věku 5-6 let? Jsou u těchto dětí oblíbenější média klasická (televize, rozhlas, časopisy, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon atd.)? Autorův výzkum čerpal ze tří zdrojů: Zaprvé ze strukturovaných rozhovorů s dětmi ve školkách a také z experimentů provedených ve školkách. Zadruhé z dotazníkového šetření u rodičů těchto dětí. Zatřetí u učitelů mateřských škol, kteří se těmto dětem věnují. Práce přináší kvantitativní závěry, kde autor představuje například žebříček oblíbenosti jednotlivých typů médií u dětí a mapuje množství času, které děti stráví u televize, u počítače nebo posloucháním reprodukované hudby. Přináší ale i závěry kvalitativní, kde se autor snaží najít důvody, proč děti média používají, nebo naopak nepoužívají. Dotazníková šetření jsou i sondou do rodin a do školek: odkrývají, jaký vztah k médiím rodiče a učitelé u dětí budují.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years" examines the status of the media in the lives of preschool children and focuses solely on five and six-year-old children. It summarizes some existing research concerning the relationship between children and the media and also discusses the findings of its investigation. The author conducted the research in three nursery schools trying to find the answer to two fundamental questions: What place does the media have in the lives of children aged 5-6 years? Are traditional media (television, radio, magazines, as well as books), or new media (computer, internet, cell phone, etc.) more popular for these children? The author's research draws from three sources: Firstly, structured interviews with children in nurseries and experiments carried out in the nursery schools. Secondly, a questionnaire survey of parents of these children. Finally, a questionnaire for nursery school teachers who are responsible for these children. The work provides quantitative conclusions where the author presents for example the popularity ranking of different types of media among children and describes the amount of time that children spend watching television, looking at the computer or listening to recorded music. It also makes qualitative conclusions where the author...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální návyky dětí ve věku 5-6 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId87129
dc.title.translatedMedia habits of children aged 5-6 yearsen_US
dc.contributor.refereeSekera, Martin
dc.identifier.aleph001284910
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" zkoumá postavení médií v životě předškolního dítěte a zaměřuje se výhradně na pětileté a šestileté děti. Shrnuje některé dosavadní výzkumy týkající se vztahu dětí a médií a přináší také závěry z vlastního šetření. Autor provedl výzkum ve třech mateřských školách a snažil se najít odpovědi na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě dětí ve věku 5-6 let? Jsou u těchto dětí oblíbenější média klasická (televize, rozhlas, časopisy, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon atd.)? Autorův výzkum čerpal ze tří zdrojů: Zaprvé ze strukturovaných rozhovorů s dětmi ve školkách a také z experimentů provedených ve školkách. Zadruhé z dotazníkového šetření u rodičů těchto dětí. Zatřetí u učitelů mateřských škol, kteří se těmto dětem věnují. Práce přináší kvantitativní závěry, kde autor představuje například žebříček oblíbenosti jednotlivých typů médií u dětí a mapuje množství času, které děti stráví u televize, u počítače nebo posloucháním reprodukované hudby. Přináší ale i závěry kvalitativní, kde se autor snaží najít důvody, proč děti média používají, nebo naopak nepoužívají. Dotazníková šetření jsou i sondou do rodin a do školek: odkrývají, jaký vztah k médiím rodiče a učitelé u dětí budují.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years" examines the status of the media in the lives of preschool children and focuses solely on five and six-year-old children. It summarizes some existing research concerning the relationship between children and the media and also discusses the findings of its investigation. The author conducted the research in three nursery schools trying to find the answer to two fundamental questions: What place does the media have in the lives of children aged 5-6 years? Are traditional media (television, radio, magazines, as well as books), or new media (computer, internet, cell phone, etc.) more popular for these children? The author's research draws from three sources: Firstly, structured interviews with children in nurseries and experiments carried out in the nursery schools. Secondly, a questionnaire survey of parents of these children. Finally, a questionnaire for nursery school teachers who are responsible for these children. The work provides quantitative conclusions where the author presents for example the popularity ranking of different types of media among children and describes the amount of time that children spend watching television, looking at the computer or listening to recorded music. It also makes qualitative conclusions where the author...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012849100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV