Zobrazit minimální záznam

The primary school pupil's knowledge of social cohesion
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorKudláčková, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-20T17:21:42Z
dc.date.available2017-04-20T17:21:42Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/27791
dc.description.abstractCo se by žáci mohli dozvěděli na základní škole o sociální soudržnosti (solidaritě mezi lidmi) jsem zkoumala pomocí učebnic občanské výchovy, protože problematika sociální koheze je v starých i nových osnovách zmiňována ve vyučovacím obsahu právě tohoto předmětu. Některé z analyzovaných učebnic jsou vhodnými pomůckami pro nenásilné vytváření prosociálních postojů žáků základních škol. Solidaritu ve společnosti mohou učitelé žákům přiblížit rovněž v hodinách volitelných předmětů: etické výchově, mediální výchově, seminářích o filozofii, psychologii, finanční gramotnosti... Zkrátka téma soudržnosti společnosti tvoří součást hned několika tzv. průřezových témat, tudíž jej lze včlenit do vyjmenovaných "speciálních" předmětů, nastínit na základě učiva o našich a světových dějinách, dějinách lidského myšlení (abych nepoužívali odstrašujícího pojmu filozofie), případně se může jednat o "externí zkušenost" ve smyslu vzdělávacích a osvětových akcí pořádaných nejčastěji subjekty neziskového sektoru, ale i školou samotnou.cs_CZ
dc.description.abstractThe social cohesion of our society has been in focus of researchers from Academy of Science of Czech republic. But there are not any new studies from the school enviroment, although the "feeling" that I belong to my community is the serious need for young people. I investigated the theme of social cohesion as subject matter at czech primary schools. So, except analysis of some using textbooks (for civics) and some of many educational projects offered by NGO, I visited five primary schools located in five towns (vary in large) at five different regions and brought back 100 questionnaires. I asked pupils about their knowledge of social cohesion, social care etc. and personal experience of expelled people / social groups. They could also express what or who actually disturbs social cohesion, who talk about these problems with and so on.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVědomí sociální soudržnosti u žáků základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82235
dc.title.translatedThe primary school pupil's knowledge of social cohesionen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001226734
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCo se by žáci mohli dozvěděli na základní škole o sociální soudržnosti (solidaritě mezi lidmi) jsem zkoumala pomocí učebnic občanské výchovy, protože problematika sociální koheze je v starých i nových osnovách zmiňována ve vyučovacím obsahu právě tohoto předmětu. Některé z analyzovaných učebnic jsou vhodnými pomůckami pro nenásilné vytváření prosociálních postojů žáků základních škol. Solidaritu ve společnosti mohou učitelé žákům přiblížit rovněž v hodinách volitelných předmětů: etické výchově, mediální výchově, seminářích o filozofii, psychologii, finanční gramotnosti... Zkrátka téma soudržnosti společnosti tvoří součást hned několika tzv. průřezových témat, tudíž jej lze včlenit do vyjmenovaných "speciálních" předmětů, nastínit na základě učiva o našich a světových dějinách, dějinách lidského myšlení (abych nepoužívali odstrašujícího pojmu filozofie), případně se může jednat o "externí zkušenost" ve smyslu vzdělávacích a osvětových akcí pořádaných nejčastěji subjekty neziskového sektoru, ale i školou samotnou.cs_CZ
uk.abstract.enThe social cohesion of our society has been in focus of researchers from Academy of Science of Czech republic. But there are not any new studies from the school enviroment, although the "feeling" that I belong to my community is the serious need for young people. I investigated the theme of social cohesion as subject matter at czech primary schools. So, except analysis of some using textbooks (for civics) and some of many educational projects offered by NGO, I visited five primary schools located in five towns (vary in large) at five different regions and brought back 100 questionnaires. I asked pupils about their knowledge of social cohesion, social care etc. and personal experience of expelled people / social groups. They could also express what or who actually disturbs social cohesion, who talk about these problems with and so on.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012267340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV