How matching grants and their size affect behaviour and where
Jak a kde matching grant a jeho velikost ovlivňuje příspěvky
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28573Identifikátory
SIS: 87185
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štika, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
14. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
V této práci se zaměřujeme navelkoplošný randomizovaný field experiment popsaný v Karlan & List(2007). Zkoumají efekt techniky "matching grant" na chování přispěvatelů v charitativní kampani zahrnující přes 50000 přispěvatelů velké americké neziskové organizace. Popisují výsledky v obecné rovině, pro celou populaci a zjišťují že velikost "matching grant" nemá významný dopad na příspěvky. My volíme jiný přístup, rozdělujeme populaci podle příjmů a vzdělání do různých podskupin a zkoumáme efekty velikosti "matching grant" na chování v těchto podskupinách. Zjišťujeme výraznou heterogenitu v efektech velikosti "matching grant" na chování. Také se snažíme aplikovat teorii sociální identity při interpretaci našich výsledků.
In this work we focus on a large scale randomized field experiment described in Karlan & List(2007). Using direct mail solicitations to more than 50000 prior donors of a large U.S. non-profit organization, they examine the effects of matching grants on behaviour. They describe the effects of the matching grants in general, for the whole population, and find that matching grant size has no impact on behaviour. We use a different approach, dividing the population into subgroups by income and education and then measuring the effects of matching grant size on donating behaviour in these subgroups. We find significant heterogenity in the effects of grant size on behaviour. Also we try to apply the theory of social identity when interpreting the effects of matching grants.