Zobrazit minimální záznam

The development of Livia Klausová media representation in the daily newspaper Mladá Fronta DNES during the years 2003-2008
dc.contributor.advisorNěmcová Tejkalová, Alice
dc.creatorMěšťanová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-20T21:31:30Z
dc.date.available2017-04-20T21:31:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/28850
dc.description.abstractDnešní pozice manželky prezidenta navazuje na tradici československých prvních dam z období první republiky. Žena prezidenta si buduje určité postavení a je mediálně známá. Připomeňme však důležitý fakt, že tento titul v tuzemsku není dodnes kodifikován, jedná se o neplacenou funkci a neexistuje tudíž ani oficiální vymezení rolí, v kterých by se první dáma České republiky měla prezentovat. Přesto je zřejmé, že se veřejně angažuje a určité role jí tak pravděpodobně připisovány budou. Předmětem této práce je proto na příkladu Livie Klausové určit, jaký mediální obraz manželky prezidenta poskytuje čtenářům deník Mladá fronta DNES, který lze na českém mediálním trhu zařadit mezi tzv. seriózní média. Cílem práce je na základě vybraných novinových textů stanovit konkrétní role, v kterých se Livia Klausová objevovala v deníku v období prvního prezidentského mandátu Václava Klause v letech 2003-2008. K dosažení odpovídajících výsledků je přistoupeno k provedení obsahové kvalitativní analýzy vybraných novinových textů deníku Mladá fronta DNES. Zásadní je pro tuto práci využití zahraniční odborné literatury o prvních dámách, která poslouží i k závěrečné komparaci dosažených výsledků se situací v zahraničí.cs_CZ
dc.description.abstractToday's role of wife of the president continues the tradition of Czechoslovak first ladies of the First Republic era. The president's wife achieves a certain level of status and is known through the media. However, it is important to note that this title is still not codified in this country, it is an unpaid function and in consequence, there are no official requirements for specific roles which the first lady of the Czech Republic should fulfil. Despite this, it is evident that she becomes involved in the public life and therefore she will probably have various roles applied to her. The object of this thesis is to assess - through the example of Livia Klausová - in what way is the first lady presented to the readers of Mladá fronta DNES, which can be classified as a serious Czech newspaper. The aim of this thesis is to describe, based on selected newspaper articles, the specific roles in which Livia Klausová appeared in the daily paper during the first presidential mandate of Václav Klaus in the years 2003-2008. Accurate results are achieved by content qualitative analysis of selected newspaper texts of the daily paper Mladá fronta DNES. A fundamental element of the thesis is the usage of specialized foreign literature concerning first ladies, which will be used also for the final comparison of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVývoj mediálního obrazu Livie Klausové na stránkách Mladé fronty DNES v letech 2003-2008cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId86862
dc.title.translatedThe development of Livia Klausová media representation in the daily newspaper Mladá Fronta DNES during the years 2003-2008en_US
dc.contributor.refereeSlanec, Jaroslav
dc.identifier.aleph001376854
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDnešní pozice manželky prezidenta navazuje na tradici československých prvních dam z období první republiky. Žena prezidenta si buduje určité postavení a je mediálně známá. Připomeňme však důležitý fakt, že tento titul v tuzemsku není dodnes kodifikován, jedná se o neplacenou funkci a neexistuje tudíž ani oficiální vymezení rolí, v kterých by se první dáma České republiky měla prezentovat. Přesto je zřejmé, že se veřejně angažuje a určité role jí tak pravděpodobně připisovány budou. Předmětem této práce je proto na příkladu Livie Klausové určit, jaký mediální obraz manželky prezidenta poskytuje čtenářům deník Mladá fronta DNES, který lze na českém mediálním trhu zařadit mezi tzv. seriózní média. Cílem práce je na základě vybraných novinových textů stanovit konkrétní role, v kterých se Livia Klausová objevovala v deníku v období prvního prezidentského mandátu Václava Klause v letech 2003-2008. K dosažení odpovídajících výsledků je přistoupeno k provedení obsahové kvalitativní analýzy vybraných novinových textů deníku Mladá fronta DNES. Zásadní je pro tuto práci využití zahraniční odborné literatury o prvních dámách, která poslouží i k závěrečné komparaci dosažených výsledků se situací v zahraničí.cs_CZ
uk.abstract.enToday's role of wife of the president continues the tradition of Czechoslovak first ladies of the First Republic era. The president's wife achieves a certain level of status and is known through the media. However, it is important to note that this title is still not codified in this country, it is an unpaid function and in consequence, there are no official requirements for specific roles which the first lady of the Czech Republic should fulfil. Despite this, it is evident that she becomes involved in the public life and therefore she will probably have various roles applied to her. The object of this thesis is to assess - through the example of Livia Klausová - in what way is the first lady presented to the readers of Mladá fronta DNES, which can be classified as a serious Czech newspaper. The aim of this thesis is to describe, based on selected newspaper articles, the specific roles in which Livia Klausová appeared in the daily paper during the first presidential mandate of Václav Klaus in the years 2003-2008. Accurate results are achieved by content qualitative analysis of selected newspaper texts of the daily paper Mladá fronta DNES. A fundamental element of the thesis is the usage of specialized foreign literature concerning first ladies, which will be used also for the final comparison of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013768540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV