Značky Adidas a Puma v letech 2006-08 : komparativní studie
Adidas and Puma brands in years 2006-08 : comparative study
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/28885Identifikátory
SIS: 86733
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce "Značky Adidas a Puma v letech 2006-2008 : komparativní studie" se zabývá srovnáním positioningu a komunikačních aktivit sportovních značek adidas a Puma v letech 2006 až 2008 na českém i globální trhu se sportovním zbožím. Společný původ a historie se odráží v produkci i marketingové komunikaci těchto značek, které patří mezi lídry v oblasti sportovního průmyslu a sponzoringu. První dvě části se zabývají představením značek adidas a Puma a jejich vznikem, popisuje prvotní plány bratrů Dasslerových, v pozdějších letech zakladatelů zkoumaných společností, vybudovat rodinnou továrnu na sportovní obuv, jejich konflikty a následný rozchod. Z historického pohledu rozebírá vývoj dobové reklamy a vizuální podoby obou značek. Ve třetí části se užitím metody komparace zkoumá vymezení marketingových nástrojů komunikačního mixu, konkurence a tržního prostředí v určitém časovém období, definování hodnoty značek v myslích spotřebitelů a jejího permanentního budování. Cílem závěrečné analýzy spotů a tiskové reklamy kampaní z let 2006 až 2008 je najít a následně i definovat vzájemnou provázanost dvou rivalů na poli sportovního průmyslu a poselství odkazující na jejich společné kořeny.
The bachelor thesis "Adidas and Puma brands in the years 2006-2008 : comparative study " deals with comparing the positioning and communication activities of Adidas and Puma sport brands in the years 2006-2008 in both Czech and Global market for sporting goods. Their Sharp origin and history is reflected in the production and marketing communication of brands that belong to the leaders in the sports industry and sponsorships. The first two parts deal with representation of brands Adidas and Puma and their inception, describe the primary plans of Dasslers brothers (in later years the founders of the surveyed companies) to build up a family factory of sports shoes, their conflicts and the following separation. From a historical perspective it examines the progression of advertising and visual appearance of those two brands. The third section examines the definition of marketing communication mix tools, rivalry and market environment at a given time period, defining the quality of brands in the minds of consumers and its permanent building up. In this part the method of comparison is used to analyse the spots and print advertising campaigns from 2006 to 2008 is to find out and then define the interaction between those two rivals on the sports field industry and the message referring to their common roots.