Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo del Prado v Madridu v letech 2007-2009
Arts marketing : a comparative study of communication activites of the National Gallery in Prague and the Museo Nacional del Prado in Madrid the years 2007-2009
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29031Identifiers
Study Information System: 86706
Collections
- Kvalifikační práce [18158]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Bakalářská práce "Marketing umění : komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo Nacional del Prado v Madridu v letech 2007- 2009" pojednává o možnostech marketingu v oblasti umění, konkrétně o marketingu uměleckých galerií. Po definici pojmu marketing umění následuje popis marketingového prostředí, zákazníka a marketingových nástrojů, přičemž je důraz kladen především na možnosti marketingové komunikace. Druhou část přáce tvoří případová studie zaměřená na deskripci a komparaci marketingových aktivit dvou evropských národních galerií - Národní galerie v Praze a Musea Nacional del Prado v Madridu, opět s důrazem hlavně na komunikaci a propagaci.
The bachelor thesis "Art marketing : a comparative study of communication activities of the National Gallery in Prague and the Museo Nacional del Prado in Madrid in the years 2007-2009" deals with posibillities of marketing in the area of art, concretely art galleries. After defining the term of arts marketing, the description of the marketing environment, customer and the marketing tools with focus on marketing communication follows. The second part of the work consists of case study focused on description and comparison of marketing activities of two european national galleries - National Gallery in Prague and Museo Nacinal del Prado in Madrid with emphasis on the communication and promotion as well.