Vydavatelství Heinrich Bauer Verlag v České republice : rozbor společnosti a její kolekce časopisů
Publishing house Heinrich Bauer Verlag in Czech Republic : analysis of the company and its magazines assortiment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29044Identifikátory
SIS: 88271
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato bakalářská práce pojednává o působení německého vydavatelství Heinrich Bauer Verlag v České republice, aktivního na českém trhu prostřednictvím dceřiné společnosti Bauer Media, v. o. s. (dále jen Bauer Media). Heinrich Bauer Verlag působí jako celosvětový mediální koncern a je zastřešen skupinou Bauer Media Group. Hlavním cílem mojí práce je analýza postavení Bauer Media na českém mediálním trhu. Zároveň se ale soustředím i na vývoj mateřské společnosti. Jako metodu analýzy používám rozbor chronologického vývoje obou společností s důrazem na nejzásadnější události. V případě Bauer Media poznatky stavím i do kontextu s vývojem českého časopiseckého trhu. Dále analyzuji zejména konkrétní údaje o prodejnosti a čtenosti časopisů vydávaných Bauer Media, jelikož časopisy jsou primárním zaměřením jak české společnosti, tak společnosti mateřské. Bakalářská práce je rozdělena na tři hlavní části. V úvodní teoretické části rozebírám některé teorie a definice, které souvisí s tématem bakalářské práce. Následující část je zaměřena na postavení Bauer Media Group v Německu a ve světě. Stručně představuji i působení společnosti ve Velké Británii a ve Spojených státech amerických, hlavní zřetel nicméně kladu na Německo, kde historie společnosti začala a jehož trh je pro společnost stěžejní, přestože v posledních...
This bachelor thesis is concerned with the presence of the German publishing house Heinrich Bauer Verlag in the Czech Republic, active on the Czech market through the daughter company Bauer Media, v. o. s. (hereinafter as Bauer Media). Heinrich Bauer Verlag acts as a worldwide media group and is covered by Bauer Media Group. The main goal of my thesis is to analyze the position of Bauer Media on the Czech media market. At the same time I focus on the development of the mother company. As an analysis method I use the evaluation of the chronological development of both of the companies with an emphasis on the most fundamental circumstances. In case of Bauer Media I compare the observations with the development of the Czech magazine market. Further I analyze especially the specific data about paid circulation and magazine readership of the magazines published by Bauer Media because magazines are the primary focus of the Czech company, as well as the mother company. The bachelor thesis is divided into three main parts. In the introductory theoretical part I explain various theories and definitions which are linked to the topic of the bachelor thesis. The following part focuses on the position of Bauer Media Group in Germany and worldwide. I also briefly introduce the presence of the company in Great Britain and...