Analýza marketingové komunikace mezinárodního hudebního festivalu Pražské Jaro 2009
The analysis of marketing communications of the Prague Spring International Music Festival 2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29072Identifikátory
SIS: 86712
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čeňková, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce "Analýza marketingové komunikace mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro 2009" pojednává o způsobu, jakým jsou využívány obecné marketingové principy v kulturní sféře. Snaží se postihnout hlavní rysy marketingu neziskových organizací pusobících na poli umění a kulturního dědictví, důvody k aplikaci marketingového procesu v této oblasti a nezbytné předpoklady k úspěchu marketingové strategie. Ve své teoretické části čerpá tato práce z dostupné literatury zabývající se tématikou art marketingu, jakož i těch nejzásadnějších marketingových publikací, které jsou stavebními kameny moderní marketingové koncepce. Druhá část práce se opírá o konkrétní marketingovou kampaň 64. ročníku mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro, který je každoročně pořádán obecně prospešnou společností Pražské jaro a patří mezi nejvýznamnější kulturní podniky nejen v České republice, ale i v Evropě. Důraz je kladen na detailní popis postupu při vytváření marketingového plánu 64. ročníku festivalu, deskripci a analýzu použitých komunikačních nástrojů a následné zhodnocení jejich účinnosti vzhledem ke stanoveným cílům organizace. Závěr práce obsahuje konečnou evaluaci celkové podoby a výsledku kampaně a shrnutí poznatků nabytých studiem problematiky.
Bachelor thesis "The analysis of marketing communications of The Prague Spring International Music Festival 2009" deals with the method how basic marketing principles are applied in the field of arts. The major goal of this study is: 1. to make a list of the main features marketing of an art organization should include, 2. to name the reasons why marketing policy should be adopted by such organization's management, 3. to indicate conditions needed for success in arts marketing. The theoretical part is based upon the relevant art marketing publications available, and on the major marketing literature which creates a framework for modern marketing theory. The second part deals with the marketing campaign of the The Prague Spring International Music Festival 2009 which is widely considered to be the most significant cultural event within the Czech republic and Central Europe as well. The analysis consists of detailed description of the marketing planning proces, characterization of the campaign's communication mix, and the evaluation of it's effectiveness. There's also a short resumé at the end of the text which provides a brief review of festival camping. Complex overview of all the information gained by writing the diploma thesis and studying the subject is also included.