Arnošt Hofbauer (1869-1944)
Arnošt Hofbauer (1869-1944)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29252Identifikátory
SIS: 67041
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pravdová, Anna
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
9. 6. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944) Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900. Nejznámější soliteři tohoto období byli v nedávné minulosti mnohokrát zmiňováni a tak jsem vybrala méně známého, přesto neméně zajímavého umělce, který se podílel na kulturních akcích jako založení SVU Mánes, časopisu Volných směrů a realizaci velké výstavy Augusta Rodina v Praze roku 1902. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji na různé formy jeho tvorby. Od prací pro periodikum Volné Směry a plakátů k prvním výstavám SVU Mánes, přes další plakátovou tvorbu, malířské dílo a práci v architektuře po drobnější grafické dílo a kresbu. V dalších oddílech píši také o jeho životě a korespondenci. Jeho díla jsem se snažila po tematické stránce srovnávat s dalšími dobovými projevy umělců, jak českých tak i světových a generačně stejných i odlišných, čímž jsem chtěla dosáhnout zařazení do dobového kontextu. Tato práce se nesnaží o soupis díla Arnošta Hofbauera, ale o nahlédnutí do jeho tvorby, jejíž nejprogresivnější část spadá do období kolem roku 1900.
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944) The theme of this Bachelor thesis comes from my interest in art from the year 1900. The most famous solitaires were many times spoken of recantly so I chose a less known artist, but not less interesting one who was concerned with the cultural events as the establishment of SVU Mánes, the journal Volné Směry and realisation of the exhibition of Auguste Rodin in Prague in 1902. In individual parts I focused on diferent forms of his work, from works for the journal Volné Směry and posters for the first exhibitions of SVU Mánes, over another poster works, painting works and works in architecture to smaller graphic works and drawings. In another part I wrote about his life and his correspondence. I tried to confront his works with another display of artists who lived in the same time in Czech and in Europe and who were of various generations. In this, I tried to get file his work according to the period context. This thesis does not attempt to compile his entire art production but tries to offer a point of view of his art production, whose most progessive work was around 1900.