Zobrazit minimální záznam

Arnošt Hofbauer (1869-1944)
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorNovotná, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-20T23:18:23Z
dc.date.available2017-04-20T23:18:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29252
dc.description.abstractArnošt Hofbauer (1869 - 1944) Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900. Nejznámější soliteři tohoto období byli v nedávné minulosti mnohokrát zmiňováni a tak jsem vybrala méně známého, přesto neméně zajímavého umělce, který se podílel na kulturních akcích jako založení SVU Mánes, časopisu Volných směrů a realizaci velké výstavy Augusta Rodina v Praze roku 1902. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji na různé formy jeho tvorby. Od prací pro periodikum Volné Směry a plakátů k prvním výstavám SVU Mánes, přes další plakátovou tvorbu, malířské dílo a práci v architektuře po drobnější grafické dílo a kresbu. V dalších oddílech píši také o jeho životě a korespondenci. Jeho díla jsem se snažila po tematické stránce srovnávat s dalšími dobovými projevy umělců, jak českých tak i světových a generačně stejných i odlišných, čímž jsem chtěla dosáhnout zařazení do dobového kontextu. Tato práce se nesnaží o soupis díla Arnošta Hofbauera, ale o nahlédnutí do jeho tvorby, jejíž nejprogresivnější část spadá do období kolem roku 1900.cs_CZ
dc.description.abstractArnošt Hofbauer (1869 - 1944) The theme of this Bachelor thesis comes from my interest in art from the year 1900. The most famous solitaires were many times spoken of recantly so I chose a less known artist, but not less interesting one who was concerned with the cultural events as the establishment of SVU Mánes, the journal Volné Směry and realisation of the exhibition of Auguste Rodin in Prague in 1902. In individual parts I focused on diferent forms of his work, from works for the journal Volné Směry and posters for the first exhibitions of SVU Mánes, over another poster works, painting works and works in architecture to smaller graphic works and drawings. In another part I wrote about his life and his correspondence. I tried to confront his works with another display of artists who lived in the same time in Czech and in Europe and who were of various generations. In this, I tried to get file his work according to the period context. This thesis does not attempt to compile his entire art production but tries to offer a point of view of his art production, whose most progessive work was around 1900.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleArnošt Hofbauer (1869-1944)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-09
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67041
dc.title.translatedArnošt Hofbauer (1869-1944)en_US
dc.contributor.refereePravdová, Anna
dc.identifier.aleph001116266
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csArnošt Hofbauer (1869 - 1944) Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900. Nejznámější soliteři tohoto období byli v nedávné minulosti mnohokrát zmiňováni a tak jsem vybrala méně známého, přesto neméně zajímavého umělce, který se podílel na kulturních akcích jako založení SVU Mánes, časopisu Volných směrů a realizaci velké výstavy Augusta Rodina v Praze roku 1902. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji na různé formy jeho tvorby. Od prací pro periodikum Volné Směry a plakátů k prvním výstavám SVU Mánes, přes další plakátovou tvorbu, malířské dílo a práci v architektuře po drobnější grafické dílo a kresbu. V dalších oddílech píši také o jeho životě a korespondenci. Jeho díla jsem se snažila po tematické stránce srovnávat s dalšími dobovými projevy umělců, jak českých tak i světových a generačně stejných i odlišných, čímž jsem chtěla dosáhnout zařazení do dobového kontextu. Tato práce se nesnaží o soupis díla Arnošta Hofbauera, ale o nahlédnutí do jeho tvorby, jejíž nejprogresivnější část spadá do období kolem roku 1900.cs_CZ
uk.abstract.enArnošt Hofbauer (1869 - 1944) The theme of this Bachelor thesis comes from my interest in art from the year 1900. The most famous solitaires were many times spoken of recantly so I chose a less known artist, but not less interesting one who was concerned with the cultural events as the establishment of SVU Mánes, the journal Volné Směry and realisation of the exhibition of Auguste Rodin in Prague in 1902. In individual parts I focused on diferent forms of his work, from works for the journal Volné Směry and posters for the first exhibitions of SVU Mánes, over another poster works, painting works and works in architecture to smaller graphic works and drawings. In another part I wrote about his life and his correspondence. I tried to confront his works with another display of artists who lived in the same time in Czech and in Europe and who were of various generations. In this, I tried to get file his work according to the period context. This thesis does not attempt to compile his entire art production but tries to offer a point of view of his art production, whose most progessive work was around 1900.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990011162660106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV