Využití biblických příběhů v katechezi, ve výuce náboženství a v prvouce v mladším školním věku
Utilisation of Biblical stories in Catecheses, Religious Education and in Primary Teaching of School Children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/29273/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29273Identifikátory
SIS: 57521
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eliáš, Vojtěch
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra biblických věd
Datum obhajoby
2. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Eva Cílková VYUŽITÍ BIBLICKÝCH PŘÍBĚHŮ V KATECHEZI, VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ A V PRVOUCE V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Uplatnění metod dramatické výchovy pro výuku a katechezi v mladším školním věku Résumé Cílem této bakalářské práce je představit možnost využití biblických příběhů dramatickou metodou v katechezi, ve výuce náboženství a výuce prvouky dětí mladšího školního věku (6-10 let) na základní škole. V úvodních kapitolách jsou stručně představeny definice a vymezení fáze mladšího školního věku dítěte (stádia) podle vývojových teorií, vycházejících z prací odborníků v oblasti psychologického, morálního a náboženského vývoje, náboženské pedagogiky a oblasti moderní pedagogiky. Pro práci s dětmi je užitečné vzít v úvahu tyto poznatky a zamyslet se, jak pracovat s biblickým příběhem s ohledem na schopnost dítěte, aby mu bylo nejen umožněno zábavně a zajímavě prožít samotný biblický příběh, ale také z něj vyvodit poselství Božího slova v Písmu pro jeho dětský svět. Během celého období dětského věku provází dítě hra. Dítě se aktivně zapojuje do hry, je to jeho spontánní aktivita, "zaměstnání" v dětském světě. Dítě se učí nové role, komunikuje, poznává symboly a rity, které následně uplatňuje v životě. Hra, jako přirozená schopnost dětí, se dá výborně využít při dramatizaci biblického příběhu. Oživí příběhy z bible...
Anotation Utilisation of Biblical stories in catecheses, religious education and in primary teaching of school children Using methods of drama education in teaching and catecheses of primary school children The aim of this Bc theses was to demonstrate the possibility to make the Biblical stories come alive by drama playig in the catechesis or lessons of religion and primary learning of younger children of the age 6-10. To take into consideration the knowledge of the child psychological studies and think about the way of playing drama to allow children not only to experience a biblical story in an interesting and amusing way, but to find the message of God's word in the Holy Scripture for their own life. Key words: Biblical story, child, drama playing, religion, catecheses, primary learning