Sociální reklama v období Protektorátu Čechy a Morava
Social advertising in the era of Protectorate Böhmen und Mähren
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29345Identifikátory
SIS: 81875
Kolekce
- Kvalifikační práce [18150]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zabývá analýzou dvou protektorátních periodik, deníku České Slovo a ženského časopisu Eva, s ohledem na výzvy a články vyzývající čtenáře k podpoře protektorátních institucí. Bakalářská práce se zaměřuje na apely protektorátních orgánů k sociální pomoci říši, a to přispěním na Německý Červený kříž a Dílo válečné zimní pomoci (Winterhilfswerk), či samotnou prací a zaplněním pracovních míst uvolněných vojáky bojujícími na frontě. Zpracovávané časové úseky jsou ohraničeny obdobím narozenin Adolfa Hitlera v dubnu 1940 s ohledem na Winterhilfswerk, pro část zabývající se Akcí Německý Červený kříž je to zejména zimní období 1942/43, kdy probíhala bitva u Stalingradu. Články věnující se pracovnímu nasazení jsou sledovány na roce 1943.
Bachelor thesis deals with analysis of two protectorate journals, daily paper Ceské Slovo and magazine for women Eva, with regards to the call appeals and articles arousing readers to support protectorate institutions. Bachelor thesis focuses on the appeals of the protectorate authorities for social assistance towards the Third Reich by contributing to the German Red Cross and Winterhilfswerk, or by filling posts freed by soldiers fighting at the front.