Zobrazit minimální záznam

The somatic and psychomotor development of a sample of children from the 1st classes - Prague, Strakonicko.
dc.contributor.advisorVacková, Blanka
dc.creatorKoubová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-21T00:43:31Z
dc.date.available2017-04-21T00:43:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29458
dc.description.abstract1 Abstrakt Somatický růst je ukazatelem zdravotního stavu jedince i populace, ukazatelem sociálních i ekonomických aspektů v minulosti a přítomnosti. Je primárně řízen genetickým kódem, ovlivňován působením hormonů a faktory zevního prostředí. Pokud dítě žije v takových podmínkách, ve kterých může být plně uplatněn jeho genetický potenciál, tj. při dostatečné zdravotní péči, zajištění vhodné výživy a ve vhodných sociálně- ekonomických podmínkách, pak jeho tělesný růst, psychický i fyzický vývoj probíhá v souladu s doporučenými referenčními údaji. V šesti letech je dítě zpravidla připraveno pro vstup do školy. Důležitými předpoklady školní zralosti je právě souhrn vyspělosti psychické, sociální, biologické a zdravotní stav. V dnešní době je trend odkladů školní docházky ve velkém rozmachu. V některých případech jsou odklady opravdu nutné a prospěšné, v jiných naopak chtějí rodiče svým dětem "prodloužit" dětství. Vyvstává tedy otázka, zda-li opravdu existují signifikantní rozdíly mezi dětmi šestiletými a sedmiletými a to jak v somatickém stavu jedinců, tak i psychomotorickém stavu. Vzhledem k tomu, že faktor prostředí ovlivňuje mnohé, další otázka zní, zda-li existují signifikantní rozdíly mezi dětmi z prvních tříd z různých oblastí.cs_CZ
dc.description.abstractIn six years the child is usually ready to enter to primary school. The important preconditions for school maturity is just a summary of psychological maturity, social, biological and health. Somatic growth is an indicator of the health status of individuals and populations, an indicator of social and economic aspects of past and present. It is primarily driven by the genetic code, the action of hormones and influenced by external environmental factors. If a child lives in such conditions, where it's genetic potential can be fully realized, i.e. sufficient health care, providing adequate nutrition and appropriate socio-economic conditions, then his physical growth, mental and physical development is in accordance with the recommended references. Nowadays, the trend to delay school attendance in a large boom. In some cases the delays are really necessary and beneficial, in others parents want to "extend" their childhood. The question therefore is whether there are indeed significant differences between children six-year old and seven-years old, both in somatic condition of individuals, and psychomotor status. Given that the environmental factor affects many, the next question is whether there are significant differences between children in their first grade of school of other regions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleSomatický a psychomotorický vývoj u vybraného souboru dětí z 1. tříd - Praha, Strakonicko.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-09
dc.description.departmentDepartment of Anthropology and Human Geneticsen_US
dc.description.departmentKatedra antropologie a genetiky člověkacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId60837
dc.title.translatedThe somatic and psychomotor development of a sample of children from the 1st classes - Prague, Strakonicko.en_US
dc.contributor.refereeSedlak, Petr
dc.identifier.aleph001270463
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra antropologie a genetiky člověkacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Anthropology and Human Geneticsen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Somatický růst je ukazatelem zdravotního stavu jedince i populace, ukazatelem sociálních i ekonomických aspektů v minulosti a přítomnosti. Je primárně řízen genetickým kódem, ovlivňován působením hormonů a faktory zevního prostředí. Pokud dítě žije v takových podmínkách, ve kterých může být plně uplatněn jeho genetický potenciál, tj. při dostatečné zdravotní péči, zajištění vhodné výživy a ve vhodných sociálně- ekonomických podmínkách, pak jeho tělesný růst, psychický i fyzický vývoj probíhá v souladu s doporučenými referenčními údaji. V šesti letech je dítě zpravidla připraveno pro vstup do školy. Důležitými předpoklady školní zralosti je právě souhrn vyspělosti psychické, sociální, biologické a zdravotní stav. V dnešní době je trend odkladů školní docházky ve velkém rozmachu. V některých případech jsou odklady opravdu nutné a prospěšné, v jiných naopak chtějí rodiče svým dětem "prodloužit" dětství. Vyvstává tedy otázka, zda-li opravdu existují signifikantní rozdíly mezi dětmi šestiletými a sedmiletými a to jak v somatickém stavu jedinců, tak i psychomotorickém stavu. Vzhledem k tomu, že faktor prostředí ovlivňuje mnohé, další otázka zní, zda-li existují signifikantní rozdíly mezi dětmi z prvních tříd z různých oblastí.cs_CZ
uk.abstract.enIn six years the child is usually ready to enter to primary school. The important preconditions for school maturity is just a summary of psychological maturity, social, biological and health. Somatic growth is an indicator of the health status of individuals and populations, an indicator of social and economic aspects of past and present. It is primarily driven by the genetic code, the action of hormones and influenced by external environmental factors. If a child lives in such conditions, where it's genetic potential can be fully realized, i.e. sufficient health care, providing adequate nutrition and appropriate socio-economic conditions, then his physical growth, mental and physical development is in accordance with the recommended references. Nowadays, the trend to delay school attendance in a large boom. In some cases the delays are really necessary and beneficial, in others parents want to "extend" their childhood. The question therefore is whether there are indeed significant differences between children six-year old and seven-years old, both in somatic condition of individuals, and psychomotor status. Given that the environmental factor affects many, the next question is whether there are significant differences between children in their first grade of school of other regions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra antropologie a genetiky člověkacs_CZ
dc.identifier.lisID990012704630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV