dc.contributor.advisor | Vacková, Blanka | |
dc.creator | Koubová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T00:43:31Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T00:43:31Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29458 | |
dc.description.abstract | 1 Abstrakt Somatický růst je ukazatelem zdravotního stavu jedince i populace, ukazatelem sociálních i ekonomických aspektů v minulosti a přítomnosti. Je primárně řízen genetickým kódem, ovlivňován působením hormonů a faktory zevního prostředí. Pokud dítě žije v takových podmínkách, ve kterých může být plně uplatněn jeho genetický potenciál, tj. při dostatečné zdravotní péči, zajištění vhodné výživy a ve vhodných sociálně- ekonomických podmínkách, pak jeho tělesný růst, psychický i fyzický vývoj probíhá v souladu s doporučenými referenčními údaji. V šesti letech je dítě zpravidla připraveno pro vstup do školy. Důležitými předpoklady školní zralosti je právě souhrn vyspělosti psychické, sociální, biologické a zdravotní stav. V dnešní době je trend odkladů školní docházky ve velkém rozmachu. V některých případech jsou odklady opravdu nutné a prospěšné, v jiných naopak chtějí rodiče svým dětem "prodloužit" dětství. Vyvstává tedy otázka, zda-li opravdu existují signifikantní rozdíly mezi dětmi šestiletými a sedmiletými a to jak v somatickém stavu jedinců, tak i psychomotorickém stavu. Vzhledem k tomu, že faktor prostředí ovlivňuje mnohé, další otázka zní, zda-li existují signifikantní rozdíly mezi dětmi z prvních tříd z různých oblastí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In six years the child is usually ready to enter to primary school. The important preconditions for school maturity is just a summary of psychological maturity, social, biological and health. Somatic growth is an indicator of the health status of individuals and populations, an indicator of social and economic aspects of past and present. It is primarily driven by the genetic code, the action of hormones and influenced by external environmental factors. If a child lives in such conditions, where it's genetic potential can be fully realized, i.e. sufficient health care, providing adequate nutrition and appropriate socio-economic conditions, then his physical growth, mental and physical development is in accordance with the recommended references. Nowadays, the trend to delay school attendance in a large boom. In some cases the delays are really necessary and beneficial, in others parents want to "extend" their childhood. The question therefore is whether there are indeed significant differences between children six-year old and seven-years old, both in somatic condition of individuals, and psychomotor status. Given that the environmental factor affects many, the next question is whether there are significant differences between children in their first grade of school of other regions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Somatický a psychomotorický vývoj u vybraného souboru dětí z 1. tříd - Praha, Strakonicko. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-09 | |
dc.description.department | Department of Anthropology and Human Genetics | en_US |
dc.description.department | Katedra antropologie a genetiky člověka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 60837 | |
dc.title.translated | The somatic and psychomotor development of a sample of children from the 1st classes - Prague, Strakonicko. | en_US |
dc.contributor.referee | Sedlak, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001270463 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Biologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra antropologie a genetiky člověka | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Anthropology and Human Genetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Abstrakt Somatický růst je ukazatelem zdravotního stavu jedince i populace, ukazatelem sociálních i ekonomických aspektů v minulosti a přítomnosti. Je primárně řízen genetickým kódem, ovlivňován působením hormonů a faktory zevního prostředí. Pokud dítě žije v takových podmínkách, ve kterých může být plně uplatněn jeho genetický potenciál, tj. při dostatečné zdravotní péči, zajištění vhodné výživy a ve vhodných sociálně- ekonomických podmínkách, pak jeho tělesný růst, psychický i fyzický vývoj probíhá v souladu s doporučenými referenčními údaji. V šesti letech je dítě zpravidla připraveno pro vstup do školy. Důležitými předpoklady školní zralosti je právě souhrn vyspělosti psychické, sociální, biologické a zdravotní stav. V dnešní době je trend odkladů školní docházky ve velkém rozmachu. V některých případech jsou odklady opravdu nutné a prospěšné, v jiných naopak chtějí rodiče svým dětem "prodloužit" dětství. Vyvstává tedy otázka, zda-li opravdu existují signifikantní rozdíly mezi dětmi šestiletými a sedmiletými a to jak v somatickém stavu jedinců, tak i psychomotorickém stavu. Vzhledem k tomu, že faktor prostředí ovlivňuje mnohé, další otázka zní, zda-li existují signifikantní rozdíly mezi dětmi z prvních tříd z různých oblastí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In six years the child is usually ready to enter to primary school. The important preconditions for school maturity is just a summary of psychological maturity, social, biological and health. Somatic growth is an indicator of the health status of individuals and populations, an indicator of social and economic aspects of past and present. It is primarily driven by the genetic code, the action of hormones and influenced by external environmental factors. If a child lives in such conditions, where it's genetic potential can be fully realized, i.e. sufficient health care, providing adequate nutrition and appropriate socio-economic conditions, then his physical growth, mental and physical development is in accordance with the recommended references. Nowadays, the trend to delay school attendance in a large boom. In some cases the delays are really necessary and beneficial, in others parents want to "extend" their childhood. The question therefore is whether there are indeed significant differences between children six-year old and seven-years old, both in somatic condition of individuals, and psychomotor status. Given that the environmental factor affects many, the next question is whether there are significant differences between children in their first grade of school of other regions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra antropologie a genetiky člověka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012704630106986 | |