dc.contributor.advisor | Kopecký, Martin | |
dc.creator | Kolářová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T01:27:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T01:27:15Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29551 | |
dc.description.abstract | Ve své bakalářské práci se zamýšlím nad tématem nerovností ve vzdělání a nerovností v přístupu ke vzdělání z pohledu gender, pohlaví. Jedná se o téma velmi široké a multidisciplinární. V bakalářské práci lze vystopovat v podstatě čtyři takové pohledy. Obecné charakteristiky vycházejí ze sociologického úhlu pohledu - zde pojednávám o nerovnostech na obecné úrovni, proč se vyskytují, jaké jsou jejich druhy a dále zde vysvětluji pojem gender a níže v textu se potom zabývám tradiční sociologickou problematikou, a sice sociální stratifikací s přihlédnutím ke zvolenému tématu. Další pohled na téma nerovností ve vzdělání z pohledu gender mi poskytla historická věda - s její pomocí mapuji vývoj ženského vzdělání v České republice a vůbec emancipačních snah na tomto poli do dnešních dnů. Následně se zabývám uvedeným tématem z pohledu pedagogiky, vědy o výchově a vzdělávání. Rozebírám, kde se vyučující spolu s autory výukových materiálů pro děti dopouštějí nejčastějších chyb a zároveň poskytuji návod, jak se těchto chyb vyvarovat a jak by měla vypadat genderově citlivá výuka. V poslední řadě pojednávám o dnešní situaci úrovně vzdělání žen s ohledem na situaci v České republice a problematice úzce související, tj. situaci žen na trhu práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my bachelor work I deal with a topic of inequalities in education and inequalities in the access to education from gender perspective. It is a very wide and multidisciplinary topic. In my bachelor work it is possible to find in fact four points of view. General characteristics come from the sociological point of view - here I deal with inequalities generally, I give explanation why they exit, what they kinds are and then I explain the meaning of "gender" and after in the text I deal with traditional sociological theory, which is social stratification in the view of dealt topics. Next view of inequalities from gender perspective I got from historical theory - with its help I deal with the history of women's education in the Czech Republic and how the women tried to reach formal education till today. Then I deal with this topic from the view of pedagogical theory - theory about education. I try to look into the most common mistakes made by the authors of the school materials as well as by teachers and at the same time I try to give them a manual how to avoid these mistakes and how correct gender sensitive education should look like. At last I deal with today's situation in women's education in the Czech Republic and a topic close to it - labour market. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávání dospělých a nerovnosti v přístupu ke vzdělání z hlediska gender | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-23 | |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74433 | |
dc.title.translated | Adult education and inequality in access to education from gender perspective | en_US |
dc.contributor.referee | Neusarová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001122278 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své bakalářské práci se zamýšlím nad tématem nerovností ve vzdělání a nerovností v přístupu ke vzdělání z pohledu gender, pohlaví. Jedná se o téma velmi široké a multidisciplinární. V bakalářské práci lze vystopovat v podstatě čtyři takové pohledy. Obecné charakteristiky vycházejí ze sociologického úhlu pohledu - zde pojednávám o nerovnostech na obecné úrovni, proč se vyskytují, jaké jsou jejich druhy a dále zde vysvětluji pojem gender a níže v textu se potom zabývám tradiční sociologickou problematikou, a sice sociální stratifikací s přihlédnutím ke zvolenému tématu. Další pohled na téma nerovností ve vzdělání z pohledu gender mi poskytla historická věda - s její pomocí mapuji vývoj ženského vzdělání v České republice a vůbec emancipačních snah na tomto poli do dnešních dnů. Následně se zabývám uvedeným tématem z pohledu pedagogiky, vědy o výchově a vzdělávání. Rozebírám, kde se vyučující spolu s autory výukových materiálů pro děti dopouštějí nejčastějších chyb a zároveň poskytuji návod, jak se těchto chyb vyvarovat a jak by měla vypadat genderově citlivá výuka. V poslední řadě pojednávám o dnešní situaci úrovně vzdělání žen s ohledem na situaci v České republice a problematice úzce související, tj. situaci žen na trhu práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my bachelor work I deal with a topic of inequalities in education and inequalities in the access to education from gender perspective. It is a very wide and multidisciplinary topic. In my bachelor work it is possible to find in fact four points of view. General characteristics come from the sociological point of view - here I deal with inequalities generally, I give explanation why they exit, what they kinds are and then I explain the meaning of "gender" and after in the text I deal with traditional sociological theory, which is social stratification in the view of dealt topics. Next view of inequalities from gender perspective I got from historical theory - with its help I deal with the history of women's education in the Czech Republic and how the women tried to reach formal education till today. Then I deal with this topic from the view of pedagogical theory - theory about education. I try to look into the most common mistakes made by the authors of the school materials as well as by teachers and at the same time I try to give them a manual how to avoid these mistakes and how correct gender sensitive education should look like. At last I deal with today's situation in women's education in the Czech Republic and a topic close to it - labour market. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011222780106986 | |