Zobrazit minimální záznam

Adult education and inequality in access to education from gender perspective
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorKolářová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-21T01:27:15Z
dc.date.available2017-04-21T01:27:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/29551
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zamýšlím nad tématem nerovností ve vzdělání a nerovností v přístupu ke vzdělání z pohledu gender, pohlaví. Jedná se o téma velmi široké a multidisciplinární. V bakalářské práci lze vystopovat v podstatě čtyři takové pohledy. Obecné charakteristiky vycházejí ze sociologického úhlu pohledu - zde pojednávám o nerovnostech na obecné úrovni, proč se vyskytují, jaké jsou jejich druhy a dále zde vysvětluji pojem gender a níže v textu se potom zabývám tradiční sociologickou problematikou, a sice sociální stratifikací s přihlédnutím ke zvolenému tématu. Další pohled na téma nerovností ve vzdělání z pohledu gender mi poskytla historická věda - s její pomocí mapuji vývoj ženského vzdělání v České republice a vůbec emancipačních snah na tomto poli do dnešních dnů. Následně se zabývám uvedeným tématem z pohledu pedagogiky, vědy o výchově a vzdělávání. Rozebírám, kde se vyučující spolu s autory výukových materiálů pro děti dopouštějí nejčastějších chyb a zároveň poskytuji návod, jak se těchto chyb vyvarovat a jak by měla vypadat genderově citlivá výuka. V poslední řadě pojednávám o dnešní situaci úrovně vzdělání žen s ohledem na situaci v České republice a problematice úzce související, tj. situaci žen na trhu práce.cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor work I deal with a topic of inequalities in education and inequalities in the access to education from gender perspective. It is a very wide and multidisciplinary topic. In my bachelor work it is possible to find in fact four points of view. General characteristics come from the sociological point of view - here I deal with inequalities generally, I give explanation why they exit, what they kinds are and then I explain the meaning of "gender" and after in the text I deal with traditional sociological theory, which is social stratification in the view of dealt topics. Next view of inequalities from gender perspective I got from historical theory - with its help I deal with the history of women's education in the Czech Republic and how the women tried to reach formal education till today. Then I deal with this topic from the view of pedagogical theory - theory about education. I try to look into the most common mistakes made by the authors of the school materials as well as by teachers and at the same time I try to give them a manual how to avoid these mistakes and how correct gender sensitive education should look like. At last I deal with today's situation in women's education in the Czech Republic and a topic close to it - labour market.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání dospělých a nerovnosti v přístupu ke vzdělání z hlediska gendercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-23
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74433
dc.title.translatedAdult education and inequality in access to education from gender perspectiveen_US
dc.contributor.refereeNeusarová, Jana
dc.identifier.aleph001122278
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se zamýšlím nad tématem nerovností ve vzdělání a nerovností v přístupu ke vzdělání z pohledu gender, pohlaví. Jedná se o téma velmi široké a multidisciplinární. V bakalářské práci lze vystopovat v podstatě čtyři takové pohledy. Obecné charakteristiky vycházejí ze sociologického úhlu pohledu - zde pojednávám o nerovnostech na obecné úrovni, proč se vyskytují, jaké jsou jejich druhy a dále zde vysvětluji pojem gender a níže v textu se potom zabývám tradiční sociologickou problematikou, a sice sociální stratifikací s přihlédnutím ke zvolenému tématu. Další pohled na téma nerovností ve vzdělání z pohledu gender mi poskytla historická věda - s její pomocí mapuji vývoj ženského vzdělání v České republice a vůbec emancipačních snah na tomto poli do dnešních dnů. Následně se zabývám uvedeným tématem z pohledu pedagogiky, vědy o výchově a vzdělávání. Rozebírám, kde se vyučující spolu s autory výukových materiálů pro děti dopouštějí nejčastějších chyb a zároveň poskytuji návod, jak se těchto chyb vyvarovat a jak by měla vypadat genderově citlivá výuka. V poslední řadě pojednávám o dnešní situaci úrovně vzdělání žen s ohledem na situaci v České republice a problematice úzce související, tj. situaci žen na trhu práce.cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor work I deal with a topic of inequalities in education and inequalities in the access to education from gender perspective. It is a very wide and multidisciplinary topic. In my bachelor work it is possible to find in fact four points of view. General characteristics come from the sociological point of view - here I deal with inequalities generally, I give explanation why they exit, what they kinds are and then I explain the meaning of "gender" and after in the text I deal with traditional sociological theory, which is social stratification in the view of dealt topics. Next view of inequalities from gender perspective I got from historical theory - with its help I deal with the history of women's education in the Czech Republic and how the women tried to reach formal education till today. Then I deal with this topic from the view of pedagogical theory - theory about education. I try to look into the most common mistakes made by the authors of the school materials as well as by teachers and at the same time I try to give them a manual how to avoid these mistakes and how correct gender sensitive education should look like. At last I deal with today's situation in women's education in the Czech Republic and a topic close to it - labour market.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011222780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV