Spolupráce pedagogů a rodičů při vzdělávání dětí s PAS
Teacher-Parent Collaboration in Educating Children with Autism Spectrum Disorders (ASD)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2958Identifikátory
SIS: 180424
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klípová, Eva
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem práce je ukázat důležitost spolupráce rodičů s pedagogy při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Tento cíl byl řešen pomocí odborné literatury. V bakalářské práci řešíme poruchy autistického spektra, z těch pak podrobněji dětský autismus. Charakteristickými projevy dětského autismu je tzv. autistická triáda. Ta se projevuje v oblasti sociální interakce a neverbální komunikace, v oblasti verbální komunikace a v oblasti omezených, stereotypně se opakujících vzorců chování a úzkém rámci zájmů a aktivit. Projevy dítěte mají vliv na jeho socializaci a adaptaci, také na situaci rodiny. Na rodinu působí stresující situace týkající se charakteru postižení nebo reakce okolí. Aby se rodiče se situací vyrovnali a dítě přijali takové, jaké je, potřebují pochopení a podporu odborníků nebo změnit pohled na situaci. Pro rodiče ale i pedagogy je spolupráce zásadní pro další rozvoj dětí a jejich vzdělávání. Nejčastěji se pro vzdělávání dětí s PAS používá tzv. strukturované učení, to spočívá v individuálním přístupu, strukturaci a vizualizaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The purpose of bachelor's thesis it is to show the importance of teacher-parent collaboration in educating children with autism spectrum disorders (ASD). This goal was reached by using specialised literature. The bachelor's thesis is dealing with autism spectrum disorders especially infantile autism. A characteristic symptom of infantile autism is the triad of impairments. This is reflected in social interaction and non - verbal communication, in verbal communication and in restricted stereotyped repetitive behaviours and narrow framework of interests and activities. Manifestations of the child have an impact on the socialization and adaptation, also on the family situation. Nature of disability or the reactions of others put families under pressure and causing stressful situation. Parents need understanding and support of professionals or must change the view on the situation to cope with the situation and accept the child as it is. Teacher-parent collaboration on both sides is vital for further development of children and their education. For the education of children with ASD are most frequently used structured learning based on individual approach, structuring and visualization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)