Zobrazit minimální záznam

Teacher-Parent Collaboration in Educating Children with Autism Spectrum Disorders (ASD)
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorRansdorfová, Jana
dc.date.accessioned2019-09-20T08:29:19Z
dc.date.available2019-09-20T08:29:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2958
dc.description.abstractCílem práce je ukázat důležitost spolupráce rodičů s pedagogy při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Tento cíl byl řešen pomocí odborné literatury. V bakalářské práci řešíme poruchy autistického spektra, z těch pak podrobněji dětský autismus. Charakteristickými projevy dětského autismu je tzv. autistická triáda. Ta se projevuje v oblasti sociální interakce a neverbální komunikace, v oblasti verbální komunikace a v oblasti omezených, stereotypně se opakujících vzorců chování a úzkém rámci zájmů a aktivit. Projevy dítěte mají vliv na jeho socializaci a adaptaci, také na situaci rodiny. Na rodinu působí stresující situace týkající se charakteru postižení nebo reakce okolí. Aby se rodiče se situací vyrovnali a dítě přijali takové, jaké je, potřebují pochopení a podporu odborníků nebo změnit pohled na situaci. Pro rodiče ale i pedagogy je spolupráce zásadní pro další rozvoj dětí a jejich vzdělávání. Nejčastěji se pro vzdělávání dětí s PAS používá tzv. strukturované učení, to spočívá v individuálním přístupu, strukturaci a vizualizaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of bachelor's thesis it is to show the importance of teacher-parent collaboration in educating children with autism spectrum disorders (ASD). This goal was reached by using specialised literature. The bachelor's thesis is dealing with autism spectrum disorders especially infantile autism. A characteristic symptom of infantile autism is the triad of impairments. This is reflected in social interaction and non - verbal communication, in verbal communication and in restricted stereotyped repetitive behaviours and narrow framework of interests and activities. Manifestations of the child have an impact on the socialization and adaptation, also on the family situation. Nature of disability or the reactions of others put families under pressure and causing stressful situation. Parents need understanding and support of professionals or must change the view on the situation to cope with the situation and accept the child as it is. Teacher-parent collaboration on both sides is vital for further development of children and their education. For the education of children with ASD are most frequently used structured learning based on individual approach, structuring and visualization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSpolupráce pedagogů a rodičů při vzdělávání dětí s PAScs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-08
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId180424
dc.title.translatedTeacher-Parent Collaboration in Educating Children with Autism Spectrum Disorders (ASD)en_US
dc.contributor.refereeKlípová, Eva
dc.identifier.aleph002129432
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je ukázat důležitost spolupráce rodičů s pedagogy při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Tento cíl byl řešen pomocí odborné literatury. V bakalářské práci řešíme poruchy autistického spektra, z těch pak podrobněji dětský autismus. Charakteristickými projevy dětského autismu je tzv. autistická triáda. Ta se projevuje v oblasti sociální interakce a neverbální komunikace, v oblasti verbální komunikace a v oblasti omezených, stereotypně se opakujících vzorců chování a úzkém rámci zájmů a aktivit. Projevy dítěte mají vliv na jeho socializaci a adaptaci, také na situaci rodiny. Na rodinu působí stresující situace týkající se charakteru postižení nebo reakce okolí. Aby se rodiče se situací vyrovnali a dítě přijali takové, jaké je, potřebují pochopení a podporu odborníků nebo změnit pohled na situaci. Pro rodiče ale i pedagogy je spolupráce zásadní pro další rozvoj dětí a jejich vzdělávání. Nejčastěji se pro vzdělávání dětí s PAS používá tzv. strukturované učení, to spočívá v individuálním přístupu, strukturaci a vizualizaci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of bachelor's thesis it is to show the importance of teacher-parent collaboration in educating children with autism spectrum disorders (ASD). This goal was reached by using specialised literature. The bachelor's thesis is dealing with autism spectrum disorders especially infantile autism. A characteristic symptom of infantile autism is the triad of impairments. This is reflected in social interaction and non - verbal communication, in verbal communication and in restricted stereotyped repetitive behaviours and narrow framework of interests and activities. Manifestations of the child have an impact on the socialization and adaptation, also on the family situation. Nature of disability or the reactions of others put families under pressure and causing stressful situation. Parents need understanding and support of professionals or must change the view on the situation to cope with the situation and accept the child as it is. Teacher-parent collaboration on both sides is vital for further development of children and their education. For the education of children with ASD are most frequently used structured learning based on individual approach, structuring and visualization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
thesis.grade.codeC
dc.identifier.lisID990021294320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV