Psychosociální prostředí dětí na základní škole
Psychosocial environment of children at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/29997Identifikátory
SIS: 49771
Kolekce
- Kvalifikační práce [3194]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Ústav hygieny
Datum obhajoby
31. 8. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Psychosociální prostředí dětí na základní škole je pro vývoj zdravého mladého jedince zásadní. Špatné prostředí (nepřiměřená zátěž, stres, nedostatek prostoru pro rozvoj schopností aj.) má velmi závažné důsledky na zdraví dítěte a dospívajícího jedince. Reakce mladého organismu může být jak v oblasti somatických nebo psychických změn, tak v oblasti emocionálních změn. Výsledkem může být změna chování jedince a zvýšené riziko poškození zdraví. Proto je nezbytné zabývat se prevencí i zlepšováním nevhodného prostředí.
Psychosocial environment at Grammar Schools is essential for developing healthy personality of schoolchildren. Improper background (inadequate endurance, stress, absence of understanding for abilities developnet etc.) has got substantial effects on health of children and adolescents. Answer of young organism can appear as in the sphere of somatic or psychic changes, as well as in the field of emotional changes. Final effects could be apparent change in behaviour of the person and enhanced risk of health damage. Therefore, it is essential to deal with the prevention of such harming effects and improvement of the unsuitable environment at schools.