dc.contributor.advisor | Provazníková, Hana | |
dc.creator | Hábová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2018-09-12T10:52:47Z | |
dc.date.available | 2018-09-12T10:52:47Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/29997 | |
dc.description.abstract | Psychosociální prostředí dětí na základní škole je pro vývoj zdravého mladého jedince zásadní. Špatné prostředí (nepřiměřená zátěž, stres, nedostatek prostoru pro rozvoj schopností aj.) má velmi závažné důsledky na zdraví dítěte a dospívajícího jedince. Reakce mladého organismu může být jak v oblasti somatických nebo psychických změn, tak v oblasti emocionálních změn. Výsledkem může být změna chování jedince a zvýšené riziko poškození zdraví. Proto je nezbytné zabývat se prevencí i zlepšováním nevhodného prostředí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Psychosocial environment at Grammar Schools is essential for developing healthy personality of schoolchildren. Improper background (inadequate endurance, stress, absence of understanding for abilities developnet etc.) has got substantial effects on health of children and adolescents. Answer of young organism can appear as in the sphere of somatic or psychic changes, as well as in the field of emotional changes. Final effects could be apparent change in behaviour of the person and enhanced risk of health damage. Therefore, it is essential to deal with the prevention of such harming effects and improvement of the unsuitable environment at schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Psychosociální prostředí dětí na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-08-31 | |
dc.description.department | Ústav hygieny | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Hygiene | en_US |
dc.description.faculty | Third Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 49771 | |
dc.title.translated | Psychosocial environment of children at primary school | en_US |
dc.identifier.aleph | 001140599 | |
thesis.degree.name | MUDr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | - | en_US |
thesis.degree.program | General Medicine | en_US |
thesis.degree.program | Všeobecné lékařství | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 3. lékařská fakulta::Ústav hygieny | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Third Faculty of Medicine::Department of Hygiene | en_US |
uk.faculty-name.cs | 3. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Third Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 3.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | - | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | - | en_US |
uk.degree-program.cs | Všeobecné lékařství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | General Medicine | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Psychosociální prostředí dětí na základní škole je pro vývoj zdravého mladého jedince zásadní. Špatné prostředí (nepřiměřená zátěž, stres, nedostatek prostoru pro rozvoj schopností aj.) má velmi závažné důsledky na zdraví dítěte a dospívajícího jedince. Reakce mladého organismu může být jak v oblasti somatických nebo psychických změn, tak v oblasti emocionálních změn. Výsledkem může být změna chování jedince a zvýšené riziko poškození zdraví. Proto je nezbytné zabývat se prevencí i zlepšováním nevhodného prostředí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Psychosocial environment at Grammar Schools is essential for developing healthy personality of schoolchildren. Improper background (inadequate endurance, stress, absence of understanding for abilities developnet etc.) has got substantial effects on health of children and adolescents. Answer of young organism can appear as in the sphere of somatic or psychic changes, as well as in the field of emotional changes. Final effects could be apparent change in behaviour of the person and enhanced risk of health damage. Therefore, it is essential to deal with the prevention of such harming effects and improvement of the unsuitable environment at schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygieny | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.identifier.lisID | 990011405990106986 | |