dc.contributor.advisor | Vágner, Jiří | |
dc.creator | Králová, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T03:46:47Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T03:46:47Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30015 | |
dc.description.abstract | Zahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | International Study Exchange Programmes as a Form of Student Mobility Abstract Czech students have been only little surveyed as a mobile population so far, despite the increasing importance of student mobility in the contemporary globalised world. This thesis examines student mobility on the example of Czech students from geographical departments of Charles University in Prague, Faculty of Science, who joined the Erasmus exchange programme as a part of their studies in the past five years (2005-2010). This study aims to analyze the directions and intensity of Erasmus student flows and motivation of students to take part in the student exchange programme. One of the main goals is also to measure the influence of the Erasmus study exchange on the potential international mobility of students. A multi-method approach is used in this case study, including questionnaire surveys among mobile students, interviews with Erasmus coordinators and a statistical analysis of existing data sources (especially the statistics of the geographical departments and the database of Czech National Agency for European Educational Programmes). The results show that the motivation to student mobility is influenced by many factors. The questionnaire data reveal a major importance of language and life experience as motivational... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mobility | en_US |
dc.subject | study stay | en_US |
dc.subject | ERASMUS | en_US |
dc.subject | mobilita | cs_CZ |
dc.subject | studijní stáž | cs_CZ |
dc.subject | ERASMUS | cs_CZ |
dc.title | Zahraniční studijní stáže jako forma mobility | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-27 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 67338 | |
dc.title.translated | International Study Exchange Programme as a Form of Student Mobility | en_US |
dc.contributor.referee | Fialová, Dana | |
dc.identifier.aleph | 001292864 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Zahraniční studijní stáže jako forma mobility Abstrakt Čeští studenti doposud nebyli dopodrobna zkoumáni jako mobilní populace, přestože význam studijní mobility v současném globalizovaném světě stále narůstá. Tato diplomová práce zkoumá fenomén studijní mobility na příkladě studentů geografické sekce Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, kteří absolvovali zahraniční studijní Erasmus stáž v posledních pěti letech (2005-2010). Kromě analýzy směrů a intenzit Erasmus výjezdů jsou dalšími cíli práce rozbor motivace ke studijní mobilitě a vyhodnocení vlivu absolvované stáže na změnu potenciální zahraniční mobility zkoumaných studentů. V případové studii je použita kombinace metod dotazníkového šetření mezi mobilními studenty geografie, řízených rozhovorů s Erasmus koordinátory a analýzy dostupných zdrojů dat (především interních statistik jednotlivých kateder a celostátní databáze Národní agentury pro evropské vzdělávací programy). Z výsledků výzkumu vyplývá, že motivace ke studijní mobilitě je ovlivněna mnoha faktory. Jako jednoznačně nejdůležitější byla zkoumanými geografy uvedena motivace zlepšení jazykových znalostí a získání celkové životní zkušenosti. Ale zatímco například do Německa, Španělska nebo Francie se jezdí jednoznačně především kvůli jazykovým důvodům, u států jako je Norsko, Finsko,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | International Study Exchange Programmes as a Form of Student Mobility Abstract Czech students have been only little surveyed as a mobile population so far, despite the increasing importance of student mobility in the contemporary globalised world. This thesis examines student mobility on the example of Czech students from geographical departments of Charles University in Prague, Faculty of Science, who joined the Erasmus exchange programme as a part of their studies in the past five years (2005-2010). This study aims to analyze the directions and intensity of Erasmus student flows and motivation of students to take part in the student exchange programme. One of the main goals is also to measure the influence of the Erasmus study exchange on the potential international mobility of students. A multi-method approach is used in this case study, including questionnaire surveys among mobile students, interviews with Erasmus coordinators and a statistical analysis of existing data sources (especially the statistics of the geographical departments and the database of Czech National Agency for European Educational Programmes). The results show that the motivation to student mobility is influenced by many factors. The questionnaire data reveal a major importance of language and life experience as motivational... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012928640106986 | |