Zobrazit minimální záznam

Prague underground stations as local development impuls
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorBugris, Vojtěch
dc.date.accessioned2017-04-21T05:22:15Z
dc.date.available2017-04-21T05:22:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30373
dc.description.abstractDopady městských kolejových systémů, zvláště metra, na využití městských ploch a ceny pozemků jsou velice často diskutovány. Tyto dopravní systémy mohou zlepšit dostupnost a zvýšit poptávku po lokalizaci v okolí stanic, zvýšit hodnoty pozemků a v mnoha případech podpořit nový rozvoj v oblastech vysoké hustoty zástavby. V práci je uvedena řada studií o vlivu železniční infrastruktury na lokální rozvoj měst. Jeho výhodou je kombinace schopnosti přepravy velkého objemu cestujících a rychlosti v přepočtu na jednotku velikosti přepravní cesty oproti ostatním druhům dopravních režimů, což vede ke stimulaci aktivit v koridoru metra a může napomáhat k vytváření polycentrické struktury městského rozvoje. Díky těmto výhodám metra dochází k vyšší míře rozvoje v oblastech s obsluhou metra než v oblastech s obsluhou jiných dopravních systémů a metro tak pomáhá prostorové expanzi měst při zachování rozumné cestovní doby. Na základě dostupných dat jsou určeny dopady pražského metra na lokální rozvoj. Výsledky ukazují, že stanice metra zlepšují akcesibilitu městských oblastí, ovlivňují městskou strukturu,ceny pozemků v okolí stanic metra a lokalizaci kancelářských a obchodních center. Klíčová slova: metro, veřejná doprava, rozvoj, dostupnost, land use, polycentrický, městská struktura, ceny pozemků, kanceláře, obchodní centra.cs_CZ
dc.description.abstractThe effects of rail rapid transit, especially metro, on land uses and land values are frequentelly discussed. Rail transit can enhance accessibility, and can raise the demand for locating in areas around stations, increasing land value and in many cases fostering new development and redevelopment at higher densities. A series of studies on the effect of rail transit on local development are reviewed. Featuring a considerably higher combination of passenger volume and speed per unit of travelway space than any other mode, metros are able to sustain a correspondingly high level of corridor activity, and are also conducive to polynuclear urban development patterns. In that they have far more passenger carrying capacity per unit track width, in combined volume-speed terms, than any other urban transport mode, metros permit far higher development densities than other modes, as well as allow cities to expand spatially while staying within reasonable travel time envelopes. Using accessiable data, the effects of Prague's metro lines on local development are determined. Results show, that metro stations affecting the accessibility of urban areas, urban structure, land prices around the stations and the locatization of offices and shopping centers. Key words: metro, public transport, development, accessibility, land...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleStanice pražského metra jako impulz lokálního rozvojecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-28
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53380
dc.title.translatedPrague underground stations as local development impulsen_US
dc.contributor.refereeSeidenglanz, Daniel
dc.identifier.aleph001292882
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDopady městských kolejových systémů, zvláště metra, na využití městských ploch a ceny pozemků jsou velice často diskutovány. Tyto dopravní systémy mohou zlepšit dostupnost a zvýšit poptávku po lokalizaci v okolí stanic, zvýšit hodnoty pozemků a v mnoha případech podpořit nový rozvoj v oblastech vysoké hustoty zástavby. V práci je uvedena řada studií o vlivu železniční infrastruktury na lokální rozvoj měst. Jeho výhodou je kombinace schopnosti přepravy velkého objemu cestujících a rychlosti v přepočtu na jednotku velikosti přepravní cesty oproti ostatním druhům dopravních režimů, což vede ke stimulaci aktivit v koridoru metra a může napomáhat k vytváření polycentrické struktury městského rozvoje. Díky těmto výhodám metra dochází k vyšší míře rozvoje v oblastech s obsluhou metra než v oblastech s obsluhou jiných dopravních systémů a metro tak pomáhá prostorové expanzi měst při zachování rozumné cestovní doby. Na základě dostupných dat jsou určeny dopady pražského metra na lokální rozvoj. Výsledky ukazují, že stanice metra zlepšují akcesibilitu městských oblastí, ovlivňují městskou strukturu,ceny pozemků v okolí stanic metra a lokalizaci kancelářských a obchodních center. Klíčová slova: metro, veřejná doprava, rozvoj, dostupnost, land use, polycentrický, městská struktura, ceny pozemků, kanceláře, obchodní centra.cs_CZ
uk.abstract.enThe effects of rail rapid transit, especially metro, on land uses and land values are frequentelly discussed. Rail transit can enhance accessibility, and can raise the demand for locating in areas around stations, increasing land value and in many cases fostering new development and redevelopment at higher densities. A series of studies on the effect of rail transit on local development are reviewed. Featuring a considerably higher combination of passenger volume and speed per unit of travelway space than any other mode, metros are able to sustain a correspondingly high level of corridor activity, and are also conducive to polynuclear urban development patterns. In that they have far more passenger carrying capacity per unit track width, in combined volume-speed terms, than any other urban transport mode, metros permit far higher development densities than other modes, as well as allow cities to expand spatially while staying within reasonable travel time envelopes. Using accessiable data, the effects of Prague's metro lines on local development are determined. Results show, that metro stations affecting the accessibility of urban areas, urban structure, land prices around the stations and the locatization of offices and shopping centers. Key words: metro, public transport, development, accessibility, land...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990012928820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV