dc.contributor.advisor | Marada, Miroslav | |
dc.creator | Bugris, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T05:22:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T05:22:15Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30373 | |
dc.description.abstract | Dopady městských kolejových systémů, zvláště metra, na využití městských ploch a ceny pozemků jsou velice často diskutovány. Tyto dopravní systémy mohou zlepšit dostupnost a zvýšit poptávku po lokalizaci v okolí stanic, zvýšit hodnoty pozemků a v mnoha případech podpořit nový rozvoj v oblastech vysoké hustoty zástavby. V práci je uvedena řada studií o vlivu železniční infrastruktury na lokální rozvoj měst. Jeho výhodou je kombinace schopnosti přepravy velkého objemu cestujících a rychlosti v přepočtu na jednotku velikosti přepravní cesty oproti ostatním druhům dopravních režimů, což vede ke stimulaci aktivit v koridoru metra a může napomáhat k vytváření polycentrické struktury městského rozvoje. Díky těmto výhodám metra dochází k vyšší míře rozvoje v oblastech s obsluhou metra než v oblastech s obsluhou jiných dopravních systémů a metro tak pomáhá prostorové expanzi měst při zachování rozumné cestovní doby. Na základě dostupných dat jsou určeny dopady pražského metra na lokální rozvoj. Výsledky ukazují, že stanice metra zlepšují akcesibilitu městských oblastí, ovlivňují městskou strukturu,ceny pozemků v okolí stanic metra a lokalizaci kancelářských a obchodních center. Klíčová slova: metro, veřejná doprava, rozvoj, dostupnost, land use, polycentrický, městská struktura, ceny pozemků, kanceláře, obchodní centra. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The effects of rail rapid transit, especially metro, on land uses and land values are frequentelly discussed. Rail transit can enhance accessibility, and can raise the demand for locating in areas around stations, increasing land value and in many cases fostering new development and redevelopment at higher densities. A series of studies on the effect of rail transit on local development are reviewed. Featuring a considerably higher combination of passenger volume and speed per unit of travelway space than any other mode, metros are able to sustain a correspondingly high level of corridor activity, and are also conducive to polynuclear urban development patterns. In that they have far more passenger carrying capacity per unit track width, in combined volume-speed terms, than any other urban transport mode, metros permit far higher development densities than other modes, as well as allow cities to expand spatially while staying within reasonable travel time envelopes. Using accessiable data, the effects of Prague's metro lines on local development are determined. Results show, that metro stations affecting the accessibility of urban areas, urban structure, land prices around the stations and the locatization of offices and shopping centers. Key words: metro, public transport, development, accessibility, land... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Stanice pražského metra jako impulz lokálního rozvoje | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-28 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53380 | |
dc.title.translated | Prague underground stations as local development impuls | en_US |
dc.contributor.referee | Seidenglanz, Daniel | |
dc.identifier.aleph | 001292882 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální geografie a regionální rozvoj | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Geography and Regional Development | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální geografie a regionální rozvoj | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Geography and Regional Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Dopady městských kolejových systémů, zvláště metra, na využití městských ploch a ceny pozemků jsou velice často diskutovány. Tyto dopravní systémy mohou zlepšit dostupnost a zvýšit poptávku po lokalizaci v okolí stanic, zvýšit hodnoty pozemků a v mnoha případech podpořit nový rozvoj v oblastech vysoké hustoty zástavby. V práci je uvedena řada studií o vlivu železniční infrastruktury na lokální rozvoj měst. Jeho výhodou je kombinace schopnosti přepravy velkého objemu cestujících a rychlosti v přepočtu na jednotku velikosti přepravní cesty oproti ostatním druhům dopravních režimů, což vede ke stimulaci aktivit v koridoru metra a může napomáhat k vytváření polycentrické struktury městského rozvoje. Díky těmto výhodám metra dochází k vyšší míře rozvoje v oblastech s obsluhou metra než v oblastech s obsluhou jiných dopravních systémů a metro tak pomáhá prostorové expanzi měst při zachování rozumné cestovní doby. Na základě dostupných dat jsou určeny dopady pražského metra na lokální rozvoj. Výsledky ukazují, že stanice metra zlepšují akcesibilitu městských oblastí, ovlivňují městskou strukturu,ceny pozemků v okolí stanic metra a lokalizaci kancelářských a obchodních center. Klíčová slova: metro, veřejná doprava, rozvoj, dostupnost, land use, polycentrický, městská struktura, ceny pozemků, kanceláře, obchodní centra. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The effects of rail rapid transit, especially metro, on land uses and land values are frequentelly discussed. Rail transit can enhance accessibility, and can raise the demand for locating in areas around stations, increasing land value and in many cases fostering new development and redevelopment at higher densities. A series of studies on the effect of rail transit on local development are reviewed. Featuring a considerably higher combination of passenger volume and speed per unit of travelway space than any other mode, metros are able to sustain a correspondingly high level of corridor activity, and are also conducive to polynuclear urban development patterns. In that they have far more passenger carrying capacity per unit track width, in combined volume-speed terms, than any other urban transport mode, metros permit far higher development densities than other modes, as well as allow cities to expand spatially while staying within reasonable travel time envelopes. Using accessiable data, the effects of Prague's metro lines on local development are determined. Results show, that metro stations affecting the accessibility of urban areas, urban structure, land prices around the stations and the locatization of offices and shopping centers. Key words: metro, public transport, development, accessibility, land... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012928820106986 | |