Badatelsky orientovaná výuka v přírodních vědách
Inquiry-based education in natural sciences
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/30446/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30446Identifikátory
SIS: 79817
Kolekce
- Kvalifikační práce [20202]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kettnerová, Bohumila
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Biologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
7. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vzdělání, přírodní vědy, biologie, Evropská unie, badatelsky orientovaKlíčová slova (anglicky)
Education, natural sciences, biology, European union, inquiry-based edV bakalářské práci jsou charakterizovány mezinárodní výzkumné projekty v oblasti přírodovědného vzdělávání PISA (Programme for international student assessment), TIMSS (Third international mathematics and science study) a projekt ROSE (Relevance of science education). V druhé části se práce zaměřuje na aktivity Evropské unie, které se zabývají problematikou spojenou s nezájmem žáků o přírodní vědy. Z průzkumů EU vyplynula jistá doporučení, z nichž k nejvýznamnějším patří zařazování badatelského přístupu do vzdělávání. Charakteristikou tohoto způsobu výuky se zabývá další část práce. Popsány jsou také projekty probíhající v Evropě, které aplikují tento přístup do vzdělávání. V závěru práce je uveden český projekt "3V", jenž tento nový přístup aplikuje v biologii.
The first part of this bachelor work deals with international research projects in the field of scientific education TIMSS (Third international mathematics and science study), PISA (Programme for international student assessment) and ROSE (Relevance of science education). The second one focuses on activities of European Union which are concerned with lack of pupil's interest in natural science. Several references from European Union's research have been published in my work. The main purpose of this work is determine how inquiry-based approach could be put into practise. Another part of the work is about this way of education. Some European projects which apply inquiry-based approach to education are described in this part. In the last chapter I presented Czech project "3V" which uses this new approach in biology.